El govern inicia finalment les obres de millora a la C-51 entre Valls i Albinyana

Adjudicades al setembre del 2008, han començat per les variants d'Alió i Rodonyà per no afectar el trànsit

Operaris de les adjudicatàries Acciona i Proinosa van començar ara fa un mes i mig els treballs previs de desbrossament en sòl agrari i forestal, topografia i marca del traçat de la renovada carretera al terme d'Alió, poble on es construirà una variant per l'est de 2,5 quilòmetres. En els darrers dies, la maquinària s'ha traslladat uns quilòmetres més enllà, a Rodonyà, on també s'han tallat alguns arbres i ja comença a ser visible el traçat de la futura variant, de dos quilòmetres. Fonts del Departament de Política Territorial indicaven que el criteri general serà precisament començar els treballs pels trams que discorren fora del traçat actual, per minimitzar-hi les afectacions en el trànsit.

Tres anys d'obres

La resta de la planificació i el calendari encara s'estan concretant, ja que el termini del projecte és llarg, de 36 mesos, amb la qual cosa no es preveu que s'acabi fins al febrer del 2013. El tram en què s'actua, de fet, també és llarg, de 22 quilòmetres, entre la rotonda de connexió amb la C-37 i l'N-240 a Valls, i l'accés a Albinyana per la TV-2043. En total, l'obra comportarà una inversió d'uns 51,7 milions, gairebé 20 menys que els més de 70 en què s'havia taxat en la licitació, al maig del 2008, i set més que els prop de 45 de l'adjudicació, després que s'hi hagin introduït a posteriori, en la mesura que ha estat possible tècnicament, alguns canvis i ajustos de traçat demanats per alguns ajuntaments afectats, fet que ha endarrerit ben bé un any l'inici previst dels treballs. L'obra permetrà ampliar la carretera i millorar-ne revolts i cruïlles en vuit municipis (Valls, Puigpelat, Alió, Bràfim, Vila-rodona, Rodonyà, la Bisbal del Penedès i Albinyana).

Tercer carril al coll

En molts trams, de fet, caldrà crear petites variants de traçat respecte de l'actual C-51, sobretot al coll de la Rubiola i Santa Cristina, un tram ara molt sinuós i perillós. Aquí és previst construir-hi un tercer carril de pujada per a vehicles lents, de 3,7 quilòmetres, igual que es farà en un altre tram d'1,5 quilòmetres, en sentit Vendrell, al terme de Vila-rodona. Al coll hi va també un viaducte de 116 metres, a banda d'un altre de 136 metres que creuarà una riera prop de la cruïlla amb la T-240 a la Bisbal. Al trajecte, també, s'hi han previst onze enllaços amb altres vies, a les urbanitzacions de la Bisbal, a Masllorenç, a la carretera de Vila-rodona i Bràfim i a l'accés a l'AP-2. Un cop acabades les obres, la via tindrà dos carrils de 3,5 metres cadascun, amb vorals d'1,5 metres i cunetes d'encara 1,5 més a banda i banda.

Variants pendents

Resten pendents dues variants que al seu dia es van eliminar d'un projecte inicial més ambiciós, que preveia invertir més de 100 milions en 25,5 quilòmetres de via. Una és a Vilardida, on es van trobar restes arqueològiques que es volien estudiar. L'altra és a la Papiola, la urbanització que queda abans del Vendrell, on a l'abril del 2008 va sortir a exposició pública un nou projecte de traçat, del qual ara s'està completant l'estudi ambiental.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona