Infraestructures i serveis

Nou intent de pressionar per la variant d’Olot amb la creació d’una comissió

Integrarà representants de tots els grups municipals, d’associacions i d’entitats vinculades al tema

El ple hi ha de donar avui el vistiplau

L’Ajuntament d’Olot vol obtenir el màxim nombre de suports per pressionar els governs català i espanyol perquè la variant del nord es construeixi al més aviat possible. Per això l’equip de govern, de Junts per Catalunya, duu a la sessió plenària d’avui la proposta de creació d’una comissió per la variant, que inclourà representants de tots els grups polítics i de totes les entitats i associacions que vulguin formar-ne part. La creació d’aquesta comissió se sotmet a l’aprovació del primer ple municipal ordinari, la qual cosa és tota una declaració d’intencions. De fet, tot l’espectre polític del consistori coincideix en la necessitat de la variant, més enllà dels dissenys que ha de tenir.

La proposta d’aquesta comissió arriba, a més, un parell de setmanes després de la creació d’una taula conjunta de seguiment periòdica de l’Ajuntament i de la plataforma No es un vial. És un carrer de les actuacions per pacificar el trànsit i millorar la qualitat de vida dels veïns. Aquest vial, integrat per l’avinguda Sant Jordi i els carrers Portbou i Zamenhof, fa anys que fa les funcions de la variant sense ser-ho i que suporta un increment de trànsit molt important des de l’obertura del túnel de Bracons.

El departament de Territori va adjudicar a principis de juny la redacció de l’estudi informatiu del tram de la variant del nord que va de la carretera de Riudaura fins a l’actual autovia A-26. L’Ajuntament ja té estudiat i majoritàriament consensuat el tram que comença a la boca del nord del futur túnel de la Pinya fins a l’Hostal del Sol i que, per tant, s’hi podrà incloure fàcilment. Queda per estudiar, doncs, el tram fins a l’autovia, on caldrà estudiar un dels punts delicats del traçat, a l’altura del barri de l’Hostal del Sol. S’hi analitzarà la viabilitat d’un túnel darrere d’aquest barri i, entre d’altres traçats, el que proposa l’Ajuntament d’enfonsar-la en aquest punt, per eliminar talussos, i construir en la superfície un nou accés amb giratori a Olot per l’avinguda de Sant Joan.

El tram que va de la carretera de Riudaura al límit amb les Preses, amb túnel, està pendent de trobar la partida pressupostària per part de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona