Infraestructures i serveis

Dia caòtic al TAV per una avaria entre Barcelona i Girona

La incidència va afectar 4.000 viatgers que van haver d’agafar trens regionals

Fins avui no quedarà del tot resolta

L’avaria del TAV entre Barcelona i Figueres, causada per una incidència a la catenària a l’altura de Montcada i Reixac, va afectar 4.000 viatgers d’un total de quinze trens en una jornada de plena operació sortida per les vacances d’estiu. L’avaria es va detectar a les 7.40 h i no es va poder solucionar fins a primera hora de la tarda i només de forma parcial amb circulació per una sola via.

Girona i Figueres van ser dues de les ciutats que van patir ahir de valent les conseqüències de l’avaria del TAV a les comarques gironines. Des de bon matí, la companyia Renfe va haver de programar trens regionals als viatgers dels TAV amb origen o destinació a la ciutat de Figueres. I, per altra banda, els clients de trens internacionals van haver de ser derivats des de Barcelona a trens regionals fins a Girona, des d’on van poder continuar el seu desplaçament cap a l’Estat francès. Els clients que van haver de parar accidentalment a la ciutat de Girona lamentaven ahir la manca d’informació per part de Renfe i la gran quantitat d’hores perdudes per fer un trajecte tan curt com és el de Figueres a Barcelona. Les taquilles de l’estació de tren convencional de Girona estaven plenes a vessar ahir al matí de viatgers que, carregats amb maletes, demanaven informació a responsables de la companyia i compraven bitllets de tren. Molts dels viatgers que havien fet el trajecte entre les dues ciutats gironines i Barcelona també es van queixar que Renfe no enllacés més vagons als trens. Aquests usuaris van fer el viatge drets i anxovats per la gran aglomeració de viatgers que es van concentrar en poques hores.

L’avaria va causar retards a la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Trens d’aquesta línia es van mobilitzar i es van activar combois fora de servei per mirar de minimitzar els efectes de l’avaria. Segons fonts d’Adif, el servei no estarà del tot normalitzat fins a primera hora d’avui.

Inversió a rodalies

D’altra banda, el Consell de Ministres va aprovar ahir posar a licitació la instal·lació del sistema de seguretat ERTMS a les línies R4 i R2 de rodalies. Es tracta del sistema que reclamava el sindicat de maquinistes per reprendre la circulació a l’R4 després de l’accident a Castellgalí en què va morir una maquinista pel xoc frontal de dos trens.

El projecte es durà a terme a les línies R4 nord i R2 sud, el valor del contracte és de 98.113.183,27 euros i el termini d’execució és de 72 mesos –24 mesos corresponen a l’execució de les obres i els altres 48 al manteniment de les futures instal·lacions–. També es farà una modernització integral de les instal·lacions de senyalització i de protecció del tren a les estacions del tram Manresa-Terrassa i a l’R2 sud.

Vaga del personal de terra d’Iberia

El personal de terra d’Iberia farà avui i demà aturades per reclamar més estabilitat laboral. Els treballadors exigeixen que l’empresa transformi els contractes de tots els treballadors fixos a temps parcial en contractes fixos a temps complet, i que 400 treballadors que tenen contracte eventual passin a tenir contracte fix. Ahir la Generalitat els va convocar per intentar trobar un acord.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’aeroport de Barcelona supera sense incidències destacades un cap de setmana amb dues vagues

El Prat de Llobregat

Feina per fer les platges netes al Baix Empordà

BEGUR
Vilajuïga

Nou vehicle elèctric

Obres de millora a l’entorn de l’escola L’Aulet de Celrà

celrà

Un gran passeig per a tota la badia de Palamós

palamós

Ryanair anuncia que tancarà la base de Girona al gener

Girona
JORDI BOADA
BIÒLEG DEL CEAB-CSIC I COORDINADOR DEL PROJECTE DESERTS SUBMARINS

“Els deserts submarins estan avançant cada vegada més”

BLANES

Salvem la Pineda d’en Gori insta el govern a expropiar

PALAMÓS

Calvet atribueix el caos de Rodalies al “dèficit d’inversions de l’Estat”

Barcelona