Infraestructures i serveis

Territori posa a licitació les obres de la variant d’Anglès

La nova carretera tindrà un pressupost de 25,4 milions d’euros

Els treballs començaran abans de l’estiu i duraran 24 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat a licitació les obres de construcció de la variant d’Anglès, per un import de 25,4 milions d’euros. Aquesta infraestructura connectarà la C-63 i l’N-141 i evitarà així el pas pel nucli urbà, fet que havia estat llargament reivindicat. Segons ha confirmat el govern català, els treballs començaran abans de l’estiu del 2020 i tindran un termini d’execució de 24 mesos.

El traçat de la variant comença a la C-63, al sud del municipi, on es projecta una rotonda per connectar la travessera, el cementiri i altres camins de la zona amb l’enllaç sud de la nova carretera. Uns 250 metres més endavant es preveu un túnel, de 485 metres de longitud, per salvar una zona muntanyosa. La variant continuarà en direcció nord fins a la connexió amb la carretera N-141e, on s’ha projectat una segona rotonda, que també servirà per accedir al nucli d’Anglès.

En total, la nova via tindrà una longitud d’1,6 quilòmetres i una amplada de deu metres. El tronc de la carretera tindrà dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada, dos vorals d’un metre cadascun i una mitjana de separació d’un metre. Les obres inclouen, a més, el túnel esmentat anteriorment, un pas inferior per donar accés al cementiri per sota de la variant, dos passos inferiors més per donar continuïtat a dos camins d’aquest mateix sector, la reposició d’un tram de la via verda Ruta del Carrilet (Olot-Girona) que quedarà afectat durant les obres, i actuacions de millora del ferm a la travessera d’Anglès de la C-63 (avinguda de Santa Coloma).

LA XIFRA

2020
Les obres s’iniciaran
abans de l’estiu de l’any vinent i tindran un termini d’execució previst de 24 mesos.

Treure els camions del centre urbà

La variant ha de servir per descongestionar el centre urbà i alliberar-lo dels camions de gran tonatge que ara hi passen quan enllacen amb l’eix transversal. Per tant, la seva posada en marxa significarà un canvi radical en el trànsit del municipi. Però la d’Anglès no és l’única variant que es demana a l’anomenada “carretera de la vergonya”. Amer i també la Vall d’Hostoles fa molts anys que reclamen que s’executin obres similars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

Torra: “El Delta de l’Ebre necessita una solució ara i aquí, no pot esperar més”

Barcelona

Platges i ports, els més malmesos

sant feliu de G. / Tossa

Col·lapse al pas fronterer i vies tallades arreu del país

La Jonquera

Reforcen la xarxa de carrils bici urbans de Banyoles

BANYOLES

Nevada que no fa mal

Camprodon

Prop de 30 carreteres afectades pel temporal

barcelona

Confinats a casa

mataró

Usos moderns del castell d’Hostalric

hostalric

La primera fase de la renovació del cementiri de Figueres, aquest any

FIGUERES