Infraestructures i serveis

“Fiscalitzarem tot el que vulguin fer”

La plataforma ‘Prou! AP-7 gratuïta’ no pensa abandonar la lluita tot i haver aconseguit la supressió del peatge

Rebutgen que l’N-340 es converteixi en via urbana i reclamen més inversions per a l’autopista

No amaguen la satisfacció per haver aconseguit la gratuïtat de l’AP-7, però avancen que no pensen abandonar la lluita perquè encara queden reivindicacions pendents relacionades amb les infraestructures i el territori. El portaveu de la plataforma Prou! AP-7 gratuïta, Llorenç Navarro, no s’està de recordar que l’empresa concessionària de la via l’ha amortitzat 157 vegades i que s’ha allargat vint anys de més la concessió “per fer més rica l’empresa que l’explota”.

La plataforma transversal de veïns de diversos municipis ha dedicat més de 1.500 dies a una lluita que va començar denunciant l’alta sinistralitat de l’N-340 per l’alt volum de circulació de camions que la prenien com a alternativa lliure de peatge a l’AP-7. Tot i això, Navarro deixa clar que no volen criminalitzar els transportistes. “El que cal és dotar el territori de bones infraestructures”, diu.

Han estat 240 talls a l’N-340, que es van cloure el dissabte 14 de desembre. Primer ho van fer diàriament; després, dos cops per setmana, i, durant els últims temps, cada dues setmanes. Totes les accions que han organitzat durant aquest temps –tancades, denúncies als jutjats, elaboració d’estudis...– han estat encaminades a donar visibilitat a un territori, les Terres de l’Ebre, que consideren que està discriminat per la falta d’inversions. “Hem anat als jutjats per denunciar una deixadesa de funcions dels governs espanyol i català que ha provocat desenes de morts”, recorda Navarro, que denuncia que el mal estat de les infraestructures està contribuint a la despoblació de les Terres de l’Ebre. “Mentre la situació a les Terres de l’Ebre s’anava degradant, s’han invertit molts recursos a construir línies de TAV que ningú agafa i aeroports sense avions”, es queixa.

Per això ara creuen que cal anar més enllà per aconseguir la gratuïtat total de l’AP-7 fins a la Jonquera. Per al tram que quedarà alliberat de peatge l’1 de gener, demanen un tercer carril que faciliti l’accés als pobles i més àrees de descans, perquè les que hi ha actualment “són clarament insuficients”. “La gratuïtat de l’AP-7 no evitarà totes les morts, però servirà per descongestionar”, assegura el portaveu de la plataforma, que s’oposa frontalment a la conversió de l’N-340 en via urbana. “Volem una carretera en condicions”, reivindica.

De la proposta de vinyeta de la Generalitat, no en volen ni parlar, perquè consideren que es tracta d’una “privatització de la via pública”. “A Catalunya ja tenim 350 quilòmetres de peatge a l’ombra que paguem entre tots, també els que no hi passen”, s’exclama Llorenç Navarro, que adverteix que el col·lectiu continua en peu “fiscalitzant totes les actuacions que vulguin fer”. “Demanarem explicacions. Volem saber per què es fa la feina”, hi afegia. Reclamen a les administracions que inverteixin a les Terres de l’Ebre. “Invertir en el nostre territori és invertir en el territori de tots; no volem ser catalans de tercera”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona