Infraestructures i serveis

Ferrmed avisa d’un col·lapse el 2025 si no hi ha una doble línia

L’associació critica el tancament del tram per la costa entre Tarragona i Vandellòs

L’asso­ci­ació Ferr­med ha adver­tit aquest dilluns, coin­ci­dint amb l’entrada en fun­ci­o­na­ment de la vari­ant Tar­ra­gona-Van­dellòs, que si no es cons­tru­eix una doble via per a pas­sat­gers i una altra per a mer­ca­de­ries entre Bar­ce­lona i València i entre Mont­pe­ller i Per­pinyà el cor­re­dor medi­ter­rani que­darà col·lap­sat el 2025.

En un comu­ni­cat, Ferr­med con­si­dera que en aquests trams els trens d’alta velo­ci­tat hau­rien de poder cir­cu­lar a 300-350 quilòmetres per hora per un cos­tat i els trens de mer­ca­de­ries per l’altre, i asse­nyala que en rea­li­tat les dues línies en doble via hau­rien d’estar en tot el traçat fins a Alge­si­res per la “importància i el tràfic poten­cial exis­tent” del cor­re­dor. Per aquest motiu, Ferr­med cri­tica el tan­ca­ment del tram fer­ro­vi­ari exis­tent fins ara entre Tar­ra­gona-Van­dellòs i que la con­nexió de la vari­ant amb la línia Tar­ra­gona-Reus es faci en via única.

“No és pre­sen­ta­ble que l’estació de la ciu­tat de Tar­ra­gona quedi aïllada dels trens d’alta velo­ci­tat i dels Euro­med”, con­ti­nua Ferr­med, que reclama que tot i enten­dre que l’actual línia passi per l’estació d’alta velo­ci­tat del Camp de Tar­ra­gona, aquesta hau­ria de dis­po­sar d’una doble línia –una pel cen­tre i una altra per fora de la ciu­tat- tal com passa a Lleida i Sara­gossa.

Ferr­med sug­ge­reix con­nec­tar la línia d’alta velo­ci­tat pro­ce­dent de Bar­ce­lona a Cala­fell amb la línia de la costa i fins a Tar­ra­gona ciu­tat. “I des d’allí, pel nus de Vila-seca, tor­nar a con­nec­tar amb l’alta velo­ci­tat a través de la vari­ant amb doble pos­si­bi­li­tat: cap a Lleida i cap a Cas­telló”, afe­geix.

D’altra banda, Ferr­med també lamenta que Tor­tosa hagi que­dat “en un cul de sac” i que no s’hagi man­tin­gut el tram que anava direc­ta­ment cap a Ull­de­cona. Això per­me­tria, sosté, que alguns trens que van de Bar­ce­lona a València pogues­sin pas­sar per la capi­tal del Baix Ebre i demana recu­pe­rar “com més aviat millor” aquesta pos­si­bi­li­tat a més d’estu­diar una nova línia Tor­tosa-Lleida.

Pel que fa al tram més al nord del cor­re­dor medi­ter­rani, recorda que la nova línia mixta fron­tera fran­cesa-Bar­ce­lona segueix sense estar con­nec­tada amb les ter­mi­nals de càrrega inter­mo­dals d’El Far i La Lla­gosta, amb el polígon indus­trial del Baix Llo­bre­gat i el Port de Bar­ce­lona ni el des­do­bla­ment entre Girona i Tar­ra­gona-Reus per a les mer­ca­de­ries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia