Infraestructures i serveis

Variant de les Preses amb fals túnel i per fases

La Generalitat publica, deu anys després d’obrir el túnel de Bracons, l’estudi informatiu i d’impacte d’aquest vial que acaba l’eix Vic-Olot

En preveu l’execució per fases

Un fals túnel de mig quilòmetre al sector del Verntallat, on hi ha l’escola pública i la part més habitada de les Preses i el veïnat de la Vall d’en Bas veí i els enllaços als dos extrems són els trets més destacats de l’opció més viable de les que preveu l’estudi informatiu i d’impacte ambiental de la variant de les Preses, publicat ahir al Diari Oficial de la Generalitat, deu anys després d’obrir Bracons. Hi preveu la possibilitat d’habilitar-hi un parc públic o un equipament. Aquest estudi preveu la possibilitat d’executar-la per fases, amb una primera intervenció a l’enllaç passada la rotonda actual que distribueix el trànsit de Bracons i el de la C-63, més fàcil tècnicament d’executar i més econòmica, que resoldria els problemes de trànsit.

Preveu una variant de 5,4 quilòmetres d’un carril per banda, que s’inicia amb un sistema de rotondes i els ramals corresponents per resoldre l’enllaç amb les carreteres C-37 (túnel de Bracons), C-63 i C-152 (totes dues a la carretera Olot-Santa Coloma de Farners) i GIV-5273 (la carretera de Joanetes). Aquesta alternativa ha estat valorada en 89 milions.

La segona alternativa es diferencia de la primera en el seu punt d’inici i està valorada en 74 milions d’euros. En aquest cas, se situa passada la rotonda actual, on conflueixen la C-37, la C-63 i la C-152 i preveu un encreuament en forma de lletra T per accedir a Joanetes i dues vies més secundàries per accedir a les finques de la zona i al polígon industrial de la Serra.

Després d’una primera fase, en què es podria executar aquesta segona alternativa, la primera opció es podria dur a terme més endavant sense la pressió de la problemàtica de trànsit actual. D’aquesta manera, es configura una variant per millorar la fluïdesa del trànsit en aquest àmbit des d’un primer moment i, amb posterioritat, quan es cregui necessari, es completaria amb la resta de l’actuació, per donar continuïtat sense passar per rotondes a la calçada principal de l’eix Bracons-Olot.

L’estudi també analitza dues opcions més de traçat, que no preveuen el tram en fals túnel.

Un punt de partida, per la Vall d’en Bas

L’alcalde de la Vall d’en Bas, Lluís Amat, ha dit que l’estudi és un punt de partida i que controlaran la redacció del projecte amb una comissió de seguiment local i amb la contractació d’una enginyeria. Ha indicat que la variant no és una prioritat per al seu municipi, però que treballaran per buscar l’encaix més respectuós amb l’entorn.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Torra: “El Delta de l’Ebre necessita una solució ara i aquí, no pot esperar més”

Barcelona

Platges i ports, els més malmesos

sant feliu de G. / Tossa

Col·lapse al pas fronterer i vies tallades arreu del país

La Jonquera

Reforcen la xarxa de carrils bici urbans de Banyoles

BANYOLES

Nevada que no fa mal

Camprodon

Prop de 30 carreteres afectades pel temporal

barcelona

Confinats a casa

mataró

Usos moderns del castell d’Hostalric

hostalric

La primera fase de la renovació del cementiri de Figueres, aquest any

FIGUERES