Infraestructures i serveis

L’aeròdrom de la Cerdanya manté l’ús esportiu

La Comissió d’Urbanisme redueix l’ampliació que preveia allargar la pista per a vols comercials

S’ha modificat amb el consens del territori

El pla director urbanístic i aeroportuari de l’aeròdrom de la Cerdanya (Das) redueix de manera considerable, en l’últim informe favorable de la Comissió d’Urbanisme, les previsions de creixement i frena l’ampliació de la pista i, per tant, el seu ús comercial. Aquest aeròdrom, doncs, es mantindran només per a l’aviació lúdica i esportiva. El document anterior era de 2015. Ara, amb aquest informe a la mà, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, el podrà aprovar definitivament.

El document aprovat blinda l’aeròdrom contra qualsevol ampliació de superfície i posa l’accent en la protecció del paisatge cerdà. Així, es rebaixa la categoria aeroportuària de la instal·lació, passant de 2B a 1B, que només permet aviació privada i no requereix allargament de la pista actual. Aquesta categoria permet l’enlairament i aterratge d’avions de fins a 24 metres d’envergadura, però el pla limita l’envergadura a 15 metres per als avions de motor i només es permeten naus de fins a 24 metres per a l’aterratge dels planadors de vol sense motor.

A més, es redueix la superfície qualificada com a sistema aeroportuari de 43,6 hectàrees a 25. El sostre edificable total dins del recinte també passa dels 25.326 metres quadrats als 6.976, sumant tant les construccions actuals com les futures: 250 metres quadrats nous a la zona d’activitats complementàries i 2.900 de nous hangars destinats majoritàriament a aparells de vol sense motor. En aquest sentit, cal remarcar que se suprimeix l’ús residencial complementari i també l’escola de vol que preveia l’anterior document.

El pla director urbanística i aeroportuari de l’aeròdrom de la Cerdanya va ser aprovat inicialment l’abril del 2015 i sotmès a informació pública, però la seva aprovació definitiva es va posposar per donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Des de llavors, el Departament de Territori i Sostenibilitat, els ajuntaments afectats i el Consell Comarcal han treballat conjuntament per acordar una nova proposta.

L’estiu del 2017 es va remetre a les entitats municipals el document modificat d’acord amb els nous paràmetres acordats perquè poguessin valorar-lo. Fruit d’aquest procés, es va confirmar la voluntat de mantenir l’aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics i vol a vela com a activitat de referència de l’aeròdrom, que ha caracteritzat la instal·lació des dels anys 70, sense admetre l’aviació comercial. El pla es va aprovar inicialment l’abril del 2019 i es va tornar a sotmetre informació pública i a audiència dels ajuntaments afectats. En total, es van rebre quatre al·legacions de particulars i associacions i quatre informes dels ajuntaments i consells comarcals.

LES XIFRES

5
anys
fa que es va iniciar el pla director urbanístic i aeroportuari de l’aeròdrom cerdà
25
hectàrees
és la superfície aeroportuària de les 43,6 previstes inicialment


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona