Infraestructures i serveis

Nàutic Palamós renova la gestió del port esportiu

La concessionària es compromet a invertir-hi un milió anual durant 15 anys

Segons el pla de ports de la Generalitat, l’actual concessionària podria ampliar la instal·lació amb 140 amarratges

La Generalitat ha renovat per quinze anys més a la societat Nàutic Palamós la concessió per explotar el port Marina. Aquesta renovació, a més, manté la porta oberta a ampliar el port esportiu amb 140 nous amarradors a la zona on hi ha el contradic, segons es preveu en el pla de ports. Aquesta opció és, segons la concessionària, totalment sostenible, mentre que des del govern municipal, d’ERC, es considera que pel que fa a amarratges l’oferta està totalment coberta.

La gestió del port Marina Palamós es va adjudicar a Nàutic Palamós l’any 1990 amb una primera concessió per construir i explotar el port. En aquella ocasió es tractava d’un període de 30 anys que va expirar el maig d’aquest 2020. La renovació ha estat arran de la nova llei de ports, que ha permès fer una pròrroga automàtica, condicionada a una sèrie de compromisos. En aquest sentit, la concessionària ha pres el compromís d’invertir uns quinze milions d’euros vinculats a polítiques o mesures de sostenibilitat ambiental. A més, l’empresa pagarà a Ports un cànon equivalent al 7% de la seva facturació.

L’ampliació

Nàutic Palamós assegura que el projecte que ha presentat per construir 140 nous amarradors és sostenible i que gairebé no tindrà afectació sobre la línia de costa. L’empresa, que invertirà 25 milions d’euros en aquest projecte, recorda que l’actuació està estrictament delimitada pel que disposa el pla de ports de Catalunya. Segons es preveu en aquest pla, Marina Palamós té previst fer 140 nous amarratges a la zona on ara hi ha el contradic del port. Aquests amarradors es dedicarien preferentment a embarcacions d’entre 10 i 15 metres d’eslora. També es faria una marina seca amb capacitat per emmagatzemar 130 embarcacions de fins a vuit metres d’eslora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona