Infraestructures i serveis

La segona àrea metropolitana es reivindica

Reus i Tarragona celebren que es desencalli el projecte d’estació intermodal

Els líders polítics i soci­als de Reus i Tar­ra­gona no dei­xen de dir que el seu con­glo­me­rat humà és la segona àrea metro­po­li­tana de Cata­lu­nya i rei­vin­di­quen per a una rea­li­tat econòmica i social d’aquesta mag­ni­tud un tracte que ara, amb el des­blo­queig del pro­jecte de l’estació inter­mo­dal de l’aero­port de Reus, cre­uen que s’ha fet rea­li­tat. “Bar­ce­lona ha mirat sem­pre cap al nord i no s’adona que nosal­tres som la segona àrea metro­po­li­tana”, deia ahir Jordi Just, pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç de Reus.

Noemi Llau­radó, pre­si­denta de la Dipu­tació tar­ra­go­nina, va reac­ci­o­nar en ter­mes simi­lars en afir­mar: “Som la segona àrea metro­po­li­tana del país i hem de tenir infra­es­truc­tu­res que res­pon­guin a les nos­tres neces­si­tats i el nos­tre poten­cial.”

Just explica la importància que tindrà aquesta estació perquè “és una infra­es­truc­tura que està a la mateix distància de Reus que de Tar­ra­gona, a tocar de l’aero­port, i hi tin­dran parada el tren, el tram­via, les línies de bus i una con­nexió directa amb l’aero­port de Bar­ce­lona en mitja hora”.

Des del sec­tor hote­ler tar­ra­goní també es va aplau­dir ahir l’acord per desen­vo­lu­par l’estació del TAV. “Ens agrada que hi hagi aquesta acti­tud de diàleg i saber que la cris­pació i la con­fron­tació han des­a­pa­re­gut”, va dir Fran­ces Pin­tado, pre­si­dent dels hote­lers locals, que al marge de la lec­tura política con­si­dera que “tot el que sigui faci­li­tar l’arri­bada de visi­tants és clau”.

Un projecte que es remunta a una dècada

Parlar d’infraestructures a Catalunya és parlar de projectes que es remunten a anys enrere. El de l’estació intermodal de l’aeroport de Reus, també. Es tracta d’una infraestructura amb projecte, les obres del qual es van arribar a posar a licitació i aquestes van començar amb els primers moviments de terreny. “Van arribar a arrencar les herbes”, recorda Jordi Just. Va venir la crisi i el projecte va quedar paralitzat, com altres infraestructures per a les quals hi va deixar d’haver finançament.

Des d’aleshores, les autoritats locals no han deixat de reclamar la represa dels treballs per fer realitat una infraestructura que es considera indispensable per poder vertebrar el territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia