Infraestructures i serveis

Enllaç entre l’A-2 i l’AP-7, després de 15 anys d’obres

La ministra Sánchez inaugura el viaducte sobre el Llobregat

Era una obra emblemàtica entre les aturades

Una de les icones dels incompliments en infraestructures del govern de l’Estat a Catalunya va entrar ahir en funcionament: l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7 a l’altura de Castellbisbal i Sant Andreu de la Barca. Una obra eternament reivindicada pels alcaldes de la zona que redueix força els trajectes entre el Baix Llobregat i el Vallès i que va començar a fer-se fa quinze anys, quan encara era ministra una altra socialista, Magdalena Álvarez.

Els alcaldes dels principals municipis afectats –Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat, Sant Andreu de la Barca i Pallejà, entre altres– van participar en l’estrena. Els batlles han reclamat reiteradament la construcció dels enllaços per poder utilitzar un pont que estava construït des de fa deu anys, però que no havia entrat en funcionament perquè no s’havien acabat les obres de condicionament. Els alcaldes del Baix Llobregat van crear el 2017 un front comú i el manifest Connexió ara!, amb l’adhesió de prop d’un miler d’empreses, institucions i veïns de la comarca.

L’enllaç té 6,5 km i creua el Llobregat amb un viaducte de 30 metres d’altura. Tot i que inicialment l’obra es va pressupostar en 65 milions, el cost total ha acabat sent de 88, segons va detallar la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez. “Unim dues vies de llarg recorregut, amb un gran benefici en l’àmbit local i de tota l’àrea metropolitana de Barcelona”, va felicitar-se. Sánchez, que no va admetre preguntes en l’acte, va recordar que l’enllaç evitarà que un elevat volum de trànsit penetri a la corona metropolitana i alleujarà el trànsit al nus del Llobregat. Hi sortiran guanyant prop d’1,5 milions de veïns.

Per altra banda, el ministeri sotmetrà a informació pública el projecte per acabar les obres de la variant de la C-245 a Sant Boi de Llobregat. La via, que ha d’unir la ronda Litoral amb la C-32, és una altra eterna reivindicació, ja que l’obra es va planificar el 1992 però no es va començar fins al 2009, amb la previsió que estigués acabada el 2012. La variant de Vallirana, que també es va eternitzar, el pont d’ahir i l’enllaç de Sant Boi completen el trio d’obres aturades d’una comarca on Sánchez era alcaldessa (Gavà).

LA XIFRA

7
ministres de Foment i de Transports han passat entre l’inici de les obres i l’acabament.

Protesta del govern pel retard

En l’acte d’ahir sota el viaducte hi van ser presents la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera; la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, i representants dels principals ajuntaments socialistes de l’àrea d’influència del nou enllaç.

Per part del govern, el conseller de Territori, Jordi Puigneró, va avançar que no assistiria a l’acte com a gest de protesta, en considerar que és una “vergonya” el retard amb què han acabat les obres. Sí que hi va assistir el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín. Puigneró va preferir assistir al tradicional acte al santuari de Núria coincidint amb la festivitat de Sant Gil, on va inaugurar una exposició i va fer balanç de l’estiu a l’estació de muntanya que depèn de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona