La variant d'Olot costarà cap a 200 milions, i la meitat del traçat serà en un únic túnel

El govern ha tornat a posar el projecte a informació pública, la carretera serà desdoblada i no s'acabarà abans de 5 anys

Un cop estrenat l'eix Vic-Olot per Bracons, el conductor es troba amb un coll d'ampolla quan arriba a l'extrem gironí, ja que després de Joanetes la carretera no té continuïtat fins a Olot. En aquest tram estan pendents la variant de les Preses i la variant d'Olot. La Generalitat va fer un pas més ahir en aquest últim cas, posant a informació pública el nou projecte, que inclou dues alternatives. Una és la que ja s'havia presentat anteriorment, i que no havia generat consens. Arran del període d'al·legacions s'ha presentat una altra alternativa, que ja incorpora quatre carrils, i que és la que s'acabarà fent. S'ha desplaçat el traçat més cap a l'oest, en direcció a la muntanya de Sant Valentí, i s'han substituït els tres petits túnels previstos inicialment per un de més gran, que farà 1,8 quilòmetres, la meitat dels 3,5 totals que tindrà la carretera. El traçat arrencarà allà on s'acabarà la variant de les Preses, amb un viaducte de 285 metres per superar el camí cap a Sant Privat d'en Bas i el Fluvià, al qual seguirà un altre viaducte, de 250 metres, per salvar un camí veïnal a la zona del Pla de la Casa Gran. Tot seguit començarà el túnel, i llavors hi haurà un tercer viaducte, de 120 metres, sobre la carretera d'Olot a Riudaura i la riera de Riudaura. Llavors la carretera desembocarà en una gran rotonda que serà l'enllaç d'Olot oest, amb un nou carrer de més d'un quilòmetre que farà les funcions d'avinguda urbana en el seu tram final. A partir de la rotonda, la carretera enllaçarà provisionalment amb l' N-260a, mentre l'Estat no fa la seva part de la variant, un projecte que va més endarrerit, i que ha d'unir l'A-26 des de la Canya fins a la rotonda que farà la Generalitat, i seguir després cap a la Vall de Bianya amb nous túnels.

No abans del 2014

Les modificacions del projecte han multiplicat el cost fins als prop dels 200 milions, 60 més dels previstos inicialment. Segons el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, és «complicat» establir ara uns terminis, però, si tot anés bé, a finals d'aquest any es podria encarregar el projecte constructiu, tenir-lo fet el 2010 i el 2011 posar a licitació les obres, que en cap cas durarien menys de dos anys i mig o tres anys. Per tant, la nova construcció podria entrar en servei a partir del 2014.

Satisfacció a l'equip de govern

Sense entrar en detalls, l'alcalde d'Olot, Lluís Sacrest, va manifestar ahir la seva «absoluta satisfacció» pel tràmit iniciat pel DPTOP. «La Generalitat ha complert el seu compromís de fer-ho al mateix temps que s'obria Bracons», va recalcar. Així mateix, es va mostrar confiat que no caldran gaires modificacions a la proposta, atès que s'havia elaborat en col·laboració amb els tècnics de l'Ajuntament. Quant als terminis, Sacrest va calcular que, si no surten entrebancs, el projecte constructiu estarà enllestit a finals d'aquest any, que les obres es posaran a licitació a finals del 2010 o a principis del 2011 i que al cap de tres anys la variant es podrà obrir al trànsit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona