Infraestructures i serveis

infraestructures

Les obres del tram gironí de l'eix, a punt de foradar túnels

El govern ha adjudicat dos trams més entre Manresa i Cervera, i tots els treballs estaran en marxa a l'octubre

El conseller Nadal assegura que el primer semestre del 2013 estarà tot el desdoblament acabat

Les obres de desdoblament de l'eix transversal, la C-25, han rebut l'impuls definitiu. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar, en una visita als treballs que s'estan fent al viaducte de Sant Sadurní d'Osormort, que el govern ha adjudicat ja dos trams més de les obres, en la seva part de Lleida i la Catalunya central: el tram entre Cervera i Aguilar de Segarra, que el faran Agsa i Sorigué; i el tram entre Aguilar i Manresa, que el construirà Rubau. Les obres en aquest tram podrien començar en quinze dies, mentre que a mitjans d'octubre també s'adjudicarà el tram restant, entre Manresa i Gurb, que havia quedat desert perquè no es van trobar ofertes prou atractives i solvents. D'aquesta manera, a finals d'octubre les obres estaran en marxa a tot l'eix, segons va explicar Nadal, el qual hi va afegir que “els treballs ja van de pressa i cada vegada hi aniran més”. A més, segons el conseller, aquestes feines tindran poca afectació al trànsit, ja que el desdoblament es fa paral·lelament al traçat ja existent, i per tant les molèsties als usuaris quedaran minimitzades. Actualment hi ha determinats trams on la calçada s'ha reduït de tres a dos carrils, però no es preveu haver de tallar la carretera.

El tram gironí, complex

Fins ara només hi havia en obres el tram entre Gurb i Caldes de Malavella, que és també el més complicat de tots per les condicions orogràfiques. De fet, dels 55 quilòmetres, un 40% són túnels i viaductes, i això fa que representi el 50% del volum d'obra. En total, s'hauran de fer divuit viaductes i onze túnels, repartits entre els tres trams en què les integrants de la concessionària Cedinsa s'han repartit l'obra: de Gurb a Espinelves, d'aquí a Santa Coloma de Farners, i entre Santa Coloma i Caldes, on l'autovia es desviarà del traçat actual per anar a desembocar a l'A-2.

Segons els responsables de l'obra, aviat es començaran a foradar els primers túnels. Fins ara les feines s'han centrat en el moviment de terres, desviament de serveis, desbrossades i construcció de viaductes, molts dels quals estan avançats. El més llarg, el de Sant Sadurní d'Osormort, ja té onze dels tretze pilars formigonats, i es trigarà un mes a acabar l'estructura.

LA FRASE

No farem quinze inauguracions com en l'eix originari, estarà tot en marxa el 2013
Joaquim Nadal
conseller de política territorial i obres públiques

LA XIFRA

40
per cent del traçat
de l'eix entre Vic i Caldes, de 55 quilòmetres, està format per estructures: viaductes i túnels


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
BANYOLES

Un camió fa malbé un pont de la variant

Arriba a Girona l’exposició dels 40 anys d’Incasòl

GIRONA

Reclamen més informació sobre parcs eòlics i solars

Girona

Reclamen més informació sobre els parcs eòlics en tràmit

Girona
El temps
Servei Metereològic de Catalunya

Més núvols

Barcelona

El túnel de Lilla de l’A-27 es retarda ara fins al 2023

Valls

Informe desfavorable per connectar parcs eòlics i la subestació de Figueres

FIGUERES

Arrenca el pla de turisme sostenible per a Torroella i l’Estartit

TORROELLA / DE MONTGRÍ / I L’ESTARTIT

L’Ajuntament de la Vall d’en Bas vol mobilitzar 150 habitatges buits

La Vall d’en Bas