Diputació i Generalitat invertiran 31 milions per millorar la xarxa viària

La Diputació de Girona i la Generalitat van acordar ahir –en el ple de la Diputació per una banda i el consell de govern per l'altra– l'intercanvi de diverses carreteres, un conveni que comportarà la inversió de 31 milions d'euros en 5 anys. El conveni adaptarà la situació de la xarxa viària a la llei de Carreteres, que estipula que les vies comarcals han de ser de la Generalitat, les carreteres locals de les diputacions i els camins dels ajuntaments. D'aquesta manera, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques assumirà 50 quilòmetres de carreteres que fins ara eren de la Diputació, i 125 quilòmetres més de vies faran el pas invers, una xifra que s'ampliarà fins als 290 totals més endavant. Durant 5 anys, que és el que dura el conveni, es destinaran 20 milions –15 la Generalitat i 5 la Diputació– al manteniment i millora de carreteres, i 11 milions més en altres projectes: un pont nou sobre la via del tren a la carretera entre Vilanova de la Muga i Peralada; l'estudi de la variant de Sant Pere Pescador; un pont nou sobre la Tordera en la via entre Blanes i Malgrat. A més, la Diputació farà un pla zonal per determinar quins camins locals ha d'assumir. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el president de la Diputació, Enric Vilert, van destacar que es tracta d'un conveni «històric».

LES CARRETERES

De la Diputació a la Generalitat
GIP-5121, de Banyoles a Cabanelles
GIV-4033, de Das a Alp
GIV-5264, de Camprodon a Setcases
GIV-5121R, entre Massanes i la carretera d'Hostalric
Carreteres que formen la via entre Peralada i l'Armentera, passant per Vilanova de la Muga, Castelló, Sant Pere Pescador i Torroella de Fluvià
De la Generalitat a la Diputació
GI-504, de Terrades a Agullana
GI-510 i GI-511 de Llers a Albanyà
Diverses carreteres, de la Vajol a Cantallops
GI-532, de Sant Martí de Llémena a Bonmatí
GI-523 d'Argelaguer a Tortellà
GI-534, de Vilobí a l'Estanyol
GI-542 i GI-551, d'Anglès a Santa Coloma de Farners, passant per Sant Hilari


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona