Infraestructures

Crítiques per la distribució de carrils de la ronda del Maresme

Demanen que una de les calçades vagi per sobre de l'autopista, al pas per Premià i Vilassar de Mar, en lloc de les dues per sota tal com es preveu al projecte

Els dos consistoris i Teià presentaran al·legacions

Teià vol recuperar l'accés directe al polígon industrial Buvisa

El pro­jecte de la ronda del Maresme acu­mula detrac­tors cada dia que passa. El període per pre­sen­tar al·lega­ci­ons acaba el pròxim 4 de novem­bre –els ajun­ta­ments tenen un mes més–, però ja són for­ces les veus crítiques que anun­cien quei­xes for­mals a l'estudi, que va ser pre­sen­tat el 28 de setem­bre pas­sat.

Els dos dar­rers en mos­trar el seu rebuig han estat els ajun­ta­ments de Premià de Mar i Vilas­sar de Mar, tots dos gover­nats per CiU, que estan en des­a­cord amb la dis­po­sició dels car­rils que es pro­posa. L'estudi infor­ma­tiu plan­teja que la futura ronda tin­gui dos car­rils en cada sen­tit i que aquests se situïn a banda i banda de l'auto­pista de C-32, a manera de late­rals, des de Mont­gat fins a Teià. Des d'aquest muni­cipi, però, fins a la seva con­nexió amb la ronda de Mataró, els qua­tre car­rils dis­cor­ren per sota de l'auto­pista, és a dir, per la banda de mar. El Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial i Obres Públi­ques de la Gene­ra­li­tat al·lega que, d'aquesta manera, el pro­jecte no s'enca­reix tant, però els ajun­ta­ments de Premià de Mar i Vilas­sar de Mar no ho con­si­de­ren just. “Nosal­tres estem d'acord que cal cons­truir una via alter­na­tiva a l'N-II, però con­si­de­rem que les càrre­gues s'hau­rien de repar­tir”, explica l'alcalde de Vilas­sar de Mar, Joa­quim Fer­rer (CiU), que pro­posa que una de les dues calçades tra­vessi el muni­cipi de Cabrils, per sobre de l'auto­pista C-32.

Una cosa sem­blant passa a Premià de Mar. Tot i que l'actual pro­jecte no ocupa quasi bé ter­renys del muni­cipi, el govern sosté que si dos dels car­rils pas­ses­sin per l'altra cos­tat de la C-32 “la car­re­tera no s'apro­pa­ria tan als veïns del barri de Banye­res i es redui­rien les afec­ta­ci­ons”, segons explica el bat­lle pre­mi­a­nenc, Miquel Buch (CiU). Tots dos governs muni­ci­pals estan aquests dies ela­bo­rant les al·lega­ci­ons que pre­sen­ta­ran en els pro­pers dies. “Estem en con­ver­ses amb dife­rents sec­tors com els indus­tri­als i els page­sos afec­tats per com­ple­tar la nos­tra queixa for­mal”, asse­gura Fer­rer.

El dis­gust de Teià

D'altra banda, el govern muni­ci­pal de Teià tam­poc veu clar el dis­seny pro­po­sat. El seu alcalde, Josep Botey (CiU), explica que l'actual pro­jecte obli­garà a expro­piar molts pri­vats que no esta­ven dins de l'àrea d'afec­tació de l'auto­pista. El motiu, que la nova car­re­tera haurà d'obrir-se per sal­var l'àrea de ser­vei de la C-32. A més, el bat­lle de Teià demana un accés per al polígon indus­trial Buvisa, tal com s'havia pla­ne­jat ini­ci­al­ment. Per això, faran al·lega­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.