Infraestructures

infraestructures

La variant d'Amer serà per l'est i no tindrà túnels

El govern ha tret a informació pública l'estudi de la carretera

N'ha canviat el traçat previst inicialment

La millora de “la carretera de la vergonya”, la que va de Salt a Olot passant per Anglès i el corredor del Ter i el Brugent, va rebre ahir un nou impuls amb la variant d'Amer. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va treure a exposició pública l'estudi informatiu del projecte, que ha canviat totalment comparat amb l'opció preferent de fa dos anys, quan es marcava el traçat per l'oest del nucli i s'incloïen tres túnels. El projecte final desplaça la carretera cap a l'est d'Amer, resseguint el Brugent, i d'aquesta manera no caldrà construir-hi cap túnel.

Seran 5,4km de nova carretera, amb un carril per sentit, i el tram es desviarà de la C-63 actual prop de la colònia de la hidroelèctrica. Poc després, hi haurà el primer dels enllaços, que només servirà per entrar cap a Amer venint de Girona o per sortir d'Amer en direcció a Girona. Es creuarà el riu amb un viaducte de 380 metres i la via passarà entre el Brugent i la urbanització Solivent; el viaducte unirà el poble i la urbanització. A partir d'aquest punt, la carretera s'anirà desplaçant progressivament cap a l'oest fins a trobar una altra vegada la C-63, on hi haurà un segon enllaç, que serà complet i permetrà tots els moviments. Com a mesures ambientals, en el projecte es preveu habilitar dos passos de fauna, per garantir la connectivitat ecològica, i fer també tres passos inferiors, per no tallar camins que actualment ja existeixen a la zona. Tot el projecte estarà a informació pública en el termini d'un mes.

Estat del corredor

La millora del corredor del Ter i el Brugent entre Salt i Sant Esteve d'en Bas és una de les principals reclamacions territorials de la zona per la perillositat de la carretera actual. Quant a la resta de trams, el govern està fent el projecte constructiu de la via entre la Cellera i Anglès, que també tindrà una variant, i traurà a exposició pública la variant de Bescanó l'any que ve.

Comencen les obres en un tram de l'eix transversal

El desdoblament de l'eix transversal continua avançant, un cop desencallat el finançament de la infraestructura. Ara han començat els treballs d'ampliació, de dos carrils per sentit, en tot el traçat entre Gurb i Cervera, un mes després que la concessionària Cedinsa adjudiqués els treballs. Segons el Departament de Política Territorial, les feines s'estan centrant ara mateix en la tala d'arbres i el desbrossament, que són els treballs previs per començar les obres de desdoblament. L'ampliació en aquest tram es farà resseguint la carretera actual, i no presenta les mateixes complicacions que el tram gironí entre Gurb i Caldes de Malavella. En aquesta part, on hi ha molts més túnels i viaductes, les obres van començar ja fa mesos. Pel que fa a les millores de l'asfalt a la calçada actual, que també van començar fa poques setmanes i que causen restriccions en el trànsit, es troben ja al 50% d'execució.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona