Infraestructures

infraestructures

Comencen a circular els trens de mercaderies només en ample europeu

El primer comboi va sortir del port de Barcelona ahir al migdia cap a Lió i va passar per Girona a mitja tarda

El TGV és més barat que el mitja distància

Dos dies després de començar el servei de viatgers en alta velocitat ferroviària entre Figueres i Perpinyà, ahir va ser el torn de les mercaderies. El primer tren en ample internacional va sortir del port de Barcelona poc després de les tres en direcció a Lió i als volts de les sis passava per Girona utilitzant el tercer rail. Aquesta infraestructura és la que faran servir els trens allà on no s'han acabat les obres del TAV, i això ha suposat una inversió d'uns 377 milions d'euros per fer les obres entre el port i Mollet, i entre Girona i Figueres. Així s'ha pogut completar la connexió transfronterera i permetre als trens no haver de canviar d'ample de via a Portbou. Això suposarà un estalvi d'unes sis hores de temps en cada servei, que per ara seran dues setmanals a Lió i dues més a Milà, d'anada i tornada. El tren d'ahir va ser el primer a utilitzar la via del TAV entre Mollet i Girona, que ja és operativa i amb les obres acabades.

Diferència de preus

D'altra banda, la plataforma de Promoció del Transport Públic va fer ahir una comparativa de preus entre els serveis regionals catalans i els d'alta velocitat francesos. Tenint en compte la velocitat de l'un i de l'altre, anar de Vilafant a Barcelona costa 0,06 euros per quilòmetre en els bitllets més barats, igual que el TGV, però en canvi en les tarifes més cares el preu és de 0,16 €/km en el servei regional de Renfe i de 0,12 per anar de Vilafant a París.

0,16
euros per quilòmetre
és el que costa el bitllet més car entre Barcelona i Vilafant. El TGV fins a París val 0,12.
544.000
tones de mercaderies
es transportaran en tren el 2011 entre el port de Barcelona i Lió i Milà, en ample europeu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona