900 milions d'euros per desdoblar l'eix de l'Ebre

El desdoblament de l'eix de l'Ebre, la C-12, entre Sant Carles de la Ràpita i Lleida és una de les actuacions més potents del Departament de Política Territorial i Obres Públiques inclosa en el pacte nacional per les infraestructures. En la primera fase del pacte (2009-2014) es preveu destinar a aquesta actuació un pressupost d'uns 100 milions d'euros, tot i que la injecció econòmica més important per poder abordar el desdoblament de l'eix de l'Ebre no serà realitat fins a la segona fase del pacte, en què es reserva un pressupost de 800 milions d'euros per a aquesta infraestructura.

Una altra de les actuacions que Política Territorial té planificades en el període 2015-2020 és la renovació de la carretera C-43, entre Gandesa i Benifallet (C-12). Tot i que el document no concreta si es farà un desdoblament de la via actual, sí que deixa clar que es renovarà la via existent, una reclamació de les Terres de l'Ebre i que tindrà molt de sentit si finalment el Ministeri de Foment opta pel traçat català de l'autovia A-68, ja que en arribar a Gandesa el tram final quedaria bifurcat, amb dues autovies, una cap al Camp de Tarragona i l'altra a l'Ebre. La inversió prevista a la C-43 és de 12 milions d'euros. Encara que inclòs en la llista d'actuacions que ha d'executar l'Estat, el pacte d'infraestructures fa referència a la construcció del tercer pont sobre el riu Ebre a Tortosa, amb una inversió de 25 milions d'euros. També l'Estat es faria càrrec de l'anella viària del delta de l'Ebre, amb un pressupost de 50 milions d'euros, així com de la carretera de Riba-roja a Almatret (amb un cost de 48 milions d'euros).

Promoció del port dels Alfacs

La promoció de l'activitat comercial del port dels Alfacs (juntament amb el de Vilanova i la Geltrú i el de Palamós) com a complementari dels ports de Tarragona i Barcelona també queda recollida en el pacte. En aquest cas, es redactarà un pla de mobilitat per a cada port, per assegurar la coherència entre les expectatives de creixement i els accessos respectius.

Protecció integral del Delta

Pel que fa al delta de l'Ebre, el document preveu l'execució del pla per a la protecció integral amb una inversió de 313 milions d'euros dins de la primera fase del pacte. Les actuacions, que majoritàriament són competència de l'Estat, queden recollides en un annex i fan referència a la correcció de la subsidència i la regressió, la millora de la qualitat de les aigües i la implantació de xarxes d'indicadors ambientals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona