Infraestructures

Alt Penedès

Calvet confirma la gratuïtat del tram penedesenc de l'AP-7

Les barreres no es van posar en marxa ahir perquè Foment encara no ha validat l'acord dels preus

La Generalitat ja ha enviat a Acesa i a Foment l'esborrany del conveni per la gratuïtat de l'accés de Gelida

El nou sistema de peatges tancats a l'AP-7, entre Martorell i València, que havia de posar-se en funcionament la matinada d'ahir es retarda tot i que les obres de construcció de les cabines a les sortides de l'autopista i les barreres ja estan a punt. Segons va poder saber ahir el diari, si els peatges tancats no van posar-se en funcionament ahir és perquè està pendent de la validació de tarifes per part del Ministeri de Foment, que és l'organisme que té la darrera paraula, segons informa la concessionària Abertis. Aquesta mateixa validació és la que, segons fonts de la concessionària, està retardant l'entrada en funcionament de les noves barreres, que inicialment era prevista al març i després es va retardar fins ahir, ara de nou ajornada. La notícia del retard de l'obertura dels peatges i la carta que fa dies va enviar Abertis a l'alcalde de Sant Sadurní d'Anoia, Joan Amat (CiU), “en què no es confirmava ni es feia referència a la gratuïtat”, va preocupar el batlle i el seu departament de premsa va distribuir ahir al matí una nota per explicar que les notícies no eren tan “optimistes” com temps enrere. Hores després, el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, trucava al batlle sadurninenc i li confirmava, tal com explicava més tard al diari, que si no s'ha posat en marxa el sistema tancat de peatges és perquè hi ha retards en els tràmits administratius al Ministeri de Foment i que la gratuïtat del tram entre Vilafranca del Penedès i Gelida “està garantit”, tal com ja es va fer públic a través del DOGC el novembre passat. L'anterior govern tripartit va aprovar la inclusió del tram entre Vilafranca del Penedès i Gelida dins de l'addenda de la disposició tercera de l'Estatut.

Calvet va reiterar que el govern de la Generalitat ha fet els deures i ja ha avançat l'esborrany del conveni que una vegada es publiquin les tarifes ha de signar la Generalitat, la concessionària i el govern de l'Estat i que ja es troba a la taula de l'administració estatal.

Els convenis de gratuïtat del tram penedesenc de l'autopista AP-7 deixen clar que la gratuïtat del tram entre Vilafranca del Penedès i Gelida es mantindrà fins que no hi hagi una via ràpida alternativa, que en el cas de l'Alt Penedès és el desdoblament de l'N-340, que actualment es troba en el tràmit de l'estudi alternatiu i de què es preveu un termini “llarg” d'execució, segons fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat. El desdoblament de l'N-340 a la comarca es convertirà en una via ràpida que connectarà amb el quart cinturó. Mentre no es posi en funcionament aquesta via ràpida, entre els accessos de Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d'Anoia i Gelida de l'AP-7, els conductors que hi accedeixin recolliran el tiquet a les entrades però en retornar-lo a les sortides no hauran d'abonar res.

LA FRASE

El retard és degut només a un tràmit administratiu de Foment. El tram del Penedès serà gratuït
Damià Calvet
Secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya

LA DATA

06.04.11
Ahir era previst
que es posessin en funcionament els peatges tancats al Penedès. Hi haurà un altre retard.

Gelida, pendent del telèfon

L'alcalde de Gelida, Lluís Valls (PSC), es va mostrar ahir optimista per la propera obertura del tram sud de l'autopista que connectarà per via ràpida el seu municipi amb Vilafranca del Penedès i de manera gratuïta. Dimecres es va reunir amb el secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, per conèixer l'estat de l'actuació després que les obres hagin acabat fa setmanes. Durant l'entrevista, el secretari de Territori i Mobilitat li va transmetre el mateix que ahir deia a l'alcalde de Sant Sadurní d'Anoia, Joan Amat, i li confirmava l'avançament dels tràmits en el moment que Foment aprovi les tarifes. Gelida és el municipi més interessat a obrir al trànsit aquesta sortida. Fins ara per anar a Vilafranca o accedir a l'autopista en sentit Tarragona, els ciutadans havien de carregar-se de paciència i agafar una carretera local amb molts revolts que ressegueix l'antic camí que hi havia, la C-243b, fins a arribar a l'enllaç de la capital del cava. El ple de Gelida va aprovar el setembre del 2008 una proposta presentada pel govern local (PSC) en què es reclamava que el Ministeri de Foment i la concessionària de l'autopista AP-7 atorguessin la gratuïtat del tram entre Gelida i Vilafranca del Penedès. Ara falten dies perquè sigui una realitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona