Infraestructures

Un projecte que ha tingut el consens de les forces polítiques i socials

Tant partits com patronals i sindicats s'han mostrat sempre favorables a l'estació a l'aeroport

Va quedar aturada quan es va optar per Girona

Quan es planificava el pas del tren d'alta velocitat per les comarques gironines, una de les discrepàncies era on s'havia de situar l'estació principal. Els uns apostaven per fer-la al centre de Girona, i els altres per situar-la al costat de l'aeroport i fomentar així aquest nus de comunicacions. Al final es va triar la primera opció, però es va tenir la vista de reservar uns terrenys propers a l'aeroport per si més endavant calia fer-hi un baixador. Des d'aleshores, a les instal·lacions de Vilobí ha augmentat molt el nombre d'usuaris i cada vegada s'ha apuntat amb més força la possibilitat del baixador com un recurs de futur. Ara, amb la retirada parcial de Ryanair, la idea ha guanyat encara més pes ja que això podria fer més atractiu l'aeroport per a més companyies.

En les últimes eleccions al Parlament, i responent a una pregunta d'El Punt, tots els partits van apostar per l'estació. Els matisos eren quina envergadura havia de tenir o si s'havia d'associar al TAV, a la futura xarxa de rodalies o a un tramvia.

D'altra banda, el president del grup del PSC al Parlament i exconseller del DPTOP, Joaquim Nadal, va assenyalar ahir al Twitter que el projecte ja estava previst, i va culpar el govern actual de la disminució del nombre de viatgers a l'aeroport. Carles Puigdemont, cap de llista de CiU a Girona, es va alegrar per l'anunci, i considera que això permetrà fer polítiques més competitives per a la ciutat.

LA DATA

30.7.2002
Va ser quan
Foment va aprovar l'estudi que apostava definitivament per l'estació del TAV al centre de Girona.

LA FRASE

Ja hi ha una antena prevista. De què li servirà si abans ha enfonsat el trànsit aeri a l'aeroport?
Joaquim Nadal
president del grup del psc al parlament

Espadalé diu que és una vella reivindicació

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va recordar ahir que el baixador del TAV “és una reivindicació històrica”, i que des de la Cambra mateix sempre s'ha defensat aquesta opció. A més, considera que “ara és el moment” perquè permetria donar una altra empenta a l'aeroport en uns moments difícils, i afavorir la connexió amb Barcelona i la Catalunya del Nord.

acn



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona