El govern vol les «màximes compensacions» als municipis afectats pel pas de la MAT

Red Eléctrica manté que el soterrament és suficient

Les desavinences entre Red Eléctrica i la Generalitat pel que fa a les indemnitzacions que han de rebre els municipis per la construcció de la línia de 400 kV es van posar de manifest ahir en un debat a Catalunya Ràdio, titulat precisament La MAT, una infraestructura necessària o un negoci imposat?, i moderat pel periodista Albert Requena. Pinós va explicar que la companyia mantindrà les compensacions on el traçat de la línia sigui aeri, però que en la interconnexió, en ser soterrada, això ja es considera prou compensació, pel sobrecost generat: «Es tracta de la posició conjunta que adoptarem tant nosaltres com la companyia francesa, RTE, també per a la Catalunya Nord». Pinós responia així a Maure, el qual va afirmar que estava «en desacord» amb aquesta opinió i que les compensacions en el tram entre Santa Llogaia i la frontera s'havien de plantejar també en funció del que passi a la Catalunya Nord. D'altra banda, Maure va reconèixer que han estudiat unes millores en el traçat entre Bescanó i Santa Llogaia que tenen a veure amb la compactació de línies.

El debat també va incloure la participació del president de l'associació d'alcaldes afectats, l'AMMAT, Xavier Quer, que va reiterar que descartar el soterrament entre Santa Llogaia i Bescanó generava greuges comparatius. L'enginyer industrial Joan Vila va respondre que tècnicament no és possible allargar el soterrament i donar servei a les necessitats de Girona: «Potser d'aquí a uns anys sí que serà possible, però ara mateix no ho sabem resoldre.» Quer va sostenir que sí que és possible: «Ens hem de creure els tècnics, però també ens diuen que això és possible.» Finalment, el portaveu de la Plataforma No a la MAT, Xavier Llorente, va criticar tot el procés de tramitació de la infraestructura i va apostar per un model energètic de generació distribuïda, propera als punts de consum: «Però costarà molt arribar-hi, perquè hi ha moltes barreres per part de molta gent a qui no interessa».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona