Infraestructures

TARRAGONÈS

Les obres que no acaben

Els barris de Ponent i una de les principals zones d'oci de Tarragona fa anys que suporten les obres a l'autovia T-11

Hi ha dificultats als accessos i per al pas de vianants entre barris

Molts jovestravessen pel mig d'una rotonda, ja que no s'ha construït el nou accés a l'institut

Dificultats als accessos, pols i maldecaps amb la recollida de les aigües pluvials, etc. Els barris de Ponent de Tarragona i la zona comercial i d'oci de les Gavarres ja fa més de tres anys que han hagut de resignar-se a conviure amb l'enrenou d'unes obres que s'han allargat més del compte. Es tracta de la remodelació de l'autovia T-11, la carretera que uneix Tarragona i Reus i que, fins fa poc, era una barrera per a la comunicació entre els diversos barris de la capital tarragonina que han sorgit a banda i banda de la via. Els treballs, que van començar a finals de maig del 2008, han de permetre la remodelació dels accessos i una comunicació més fluïda entre els barris d'un costat i de l'altre de l'autovia, i acabar també amb les cues per accedir a l'espai de les Gavarres. Però la part dolenta del projecte, els mesos de màquines i restriccions, s'han acabat convertint en un maldecap que s'ha allargat més del previst: els treballs havien de finalitzar inicialment a la primavera, però alguns canvis en el projecte i, sobretot, l'alentiment que ha comportat la crisi i les retallades del Ministeri de Foment, hi han acabat afegint un any i mig més de durada.

“Fa una eternitat que hi treballen”, reconeix Francisco Morcillo, president de l'associació veïnal de Campclar. Durant tot aquest temps, veïns i veïnes estan vivint els inconvenients que representen l'existència de “passos per als cotxes més estrets” i els problemes de desplaçament cap a Tarragona i Reus. “Quan s'hagi acabat, serà una meravella; però ara ens toca suportar la pols de les obres”, hi afegeix.

A Riuclar, tot i que no tenen el problema dels accessos, han d'estar pendents de les inundacions. “Les aigües pluvials han quedat canalitzades de manera que desemboquen al barri directament”, lamenta la presidenta de l'associació veïnal de la barriada, Nati Rodríguez, que confia que la situació es corregirà quan s'acabin les obres.

A la Floresta, el principal maldecap és per als vianants, especialment els estudiants de l'institut de Campclar. “Tal com estan els accessos, han de fer tot un volt per arribar-hi caminant, i molts decideixen travessar pel mig d'una rotonda amb sis carrils de circulació, fet que suposa un perill”, detalla, al seu torn, el president de la Federació d'Associacions de Veïns de Tarragona, Antonio Peco. L'entitat també reclama una senyalització més adequada dels talls de circulació.

Un dels col·lectius més afectats ara és el dels empresaris de la zona de les Gavarres, l'accés a la qual es converteix sovint en una aventura per als conductors. “Per nosaltres, el projecte és molt positiu, perquè resol el problema dels accessos, però el retard ens ha perjudicat molt”, reconeix Ramon Rull, gestor administratiu de l'Agrupació d'Interès Econòmic (AIE) de les Gavarres. De fet, l'associació reclama una millora de la senyalització dels itineraris alternatius per accedir a la zona comercial, per tal d'evitar les cues que es formen ara al punt habitual d'accés.”Hi ha algun associat que ha perdut clients, però no sabem si és per la crisi o per aquests problemes”, explica Rull. Els empresaris confien que la gran rotonda a l'entrada del polígon s'haurà acabat la primavera vinent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona