Infraestructures

garrigues

Obres a la línia del TAV per “augmentar-ne” la seguretat

Els trens han de reduir la velocitat, però Adif assegura que no afectarà el temps del viatge entre Madrid i Barcelona

El tipus de sòl ha obligat a fer controls constants de l'estat de l'estructura

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, Adif, està duent a terme treballs de millora al viaducte dels Pallaresos, entre els termes de l'Albi i les Borges Blanques, de la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona per reforçar l'estabilitat de la infraestructura i del terreny L'objectiu és “augmentar les condicions de seguretat, fiabilitat, eficàcia i comoditat” del servei ferroviari.

El viaducte està construït sobre un terreny amb unes característiques geològiques especials que han fet que Adif acabés optant per executar-hi aquesta actuació addicional, pressupostada en 7,4 milions. Mentre durin les obres, els trens es veuen obligats a reduir la velocitat per seguretat, com es fa en la resta d'obres en infraestructures ferroviàries, i que en cap cas afecta el temps de trajecte previst ni en la puntualitat dels trens. Els combois redueixen la velocitat quan creuen el viaducte, a més de la meitat de la que hauria de ser l'habitual.

Les obres inclouen l'execució de lloses de formigó armat en els dos estreps del viaducte, que es desplaçaran des d'una plataforma annexa mitjançant gats hidràulics i, per altra, injeccions de consolidació del terreny. Quan finalitzin aquests treballs als estreps, s'iniciarà la instal·lació d'estructures de formigó armat als pilars del viaducte. Paral·lelament, s'executaran operacions tècniques a la superestructura del viaducte per compatibilitzar els treballs amb el correcte funcionament de les instal·lacions d'electrificació i comunicacions de la línia d'alta velocitat.

13
mesos
és el que duraran les obres, que ja han començat. Els trens circularan per aquesta zona més a poc a poc.
7,4
milions d'euros
es gastaran en lloses i estructures de formigó armat per afermar el viaducte.

77 milions de sobrecost

El tram de la línia d'alta velocitat entre Lleida i Tarragona va entrar en funcionament el desembre del 2006. Durant les obres de construcció, l'administrador ferroviari es va veure obligat a reforçar l'estructura dels túnels de Montblanc i la Riba en detectar problemes d'estabilitat al terreny, una actuació que ja va suposar un sobrecost de més de 70 milions d'euros al projecte de línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa. Ara se n'han de gastar 7,4 més. Des de la construcció del viaducte dels Pallaresos, Adif és conscient de les especials característiques geològiques del terreny i ha dut a terme un control exhaustiu del traçat de la línia a la zona. Algunes de les actuacions han estat la realització d'auscultacions per saber amb el màxim detall possible quin és l'estat del terreny i de l'estructura. En els darrers anys, Adif també ha dut a terme obres de caràcter preventiu en els estreps, els pilars i el tauler del viaducte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona