Trànsit ha sancionat menys d'un 1% de vehicles a les zones de velocitat variable

Des de fa una setmana ja es denuncia els infractors amb els vuit radars instal·lats en aquests trams

En la seva croada per trobar i explicar les bondats de la no poc polèmica mesura de la velocitat variable, ahir el director del Servei Català de Trànsit va voler tranquil·litzar la població amb dades que demostren que els conductors que no respecten els límits de velocitat són una minoria irrisòria i, per tant, la gran majoria no han de patir. En declaracions al programa El Suplement, de Catalunya Ràdio, Pérez Moya va dir que en aquesta primera setmana els vuit radars instal·lats a les tres vies on s'aplica la mesura han permès denunciar menys de l'1% dels conductors, si bé no va poder precisar-ne el nombre exacte. Pel responsable de Trànsit, aquesta quantitat no ha estat cap sorpresa, ja que està en plena sintonia amb les previsions que es van fer abans de posar en marxa la mesura. Segons el Servei Català de Trànsit, el fet que els infractors siguin una minoria demostra que l'afany recaptador no va ser precisament un element a considerar, sinó que els tres objectius principals van ser intentar reduir l'accidentalitat, la contaminació i els col·lapses. Precisament abans de posar en marxa els radars per sancionar els infractors, el mateix Josep Pérez Moya va comparèixer en una conferència de premsa per fer balanç dels tres primers mesos de funcionament de la velocitat variable –del 15 de gener al 15 d'abril– i per explicar, aquest cop amb xifres, les bondats de la mesura. Segons les dades de Trànsit, el nombre d'accidents amb víctimes –morts o ferits– s'ha reduït a la meitat respecte a l'any passat, i la congestió als accessos del sud de Barcelona en les zones limitades a 80 km/h s'ha reduït un 25%. Quant a la contaminació, Trànsit no va donar cap dada perquè, en paraules de Pérez Moya, aquesta competència correspon al Departament de Medi Ambient, a les mans del mateix partit que la conselleria d'Interior, de la qual depèn Trànsit. Amb uns indicadors tan favorables, el Servei Català de Trànsit se sent legitimat per ampliar la mesura en altres vies abans de final d'any. La pròxima via on s'aplicarà és el tram de Martorell a Molins de Rei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona