Infraestructures

infraestructures

Aposta patronal per prioritzar l'eix mediterrani

Reclamen deixar pas a la inversió privada i a la concessió

Demanen el ramal de Girona i el tercer rail fins a Portbou

El Grup Impuls per Girona –format per les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el Fòrum Carlemany, la FOEG i Pimec– va reclamar ahir que es prioritzi la construcció de l'eix mediterrani, després que la setmana passada la Comissió Europea va descartar el corredor central. Segons el grup, l'eix mediterrani és una infraestructura “indispensable” per a l'economia del país que cal impulsar “immediatament”. Per això, i en la línia del que van defensar fa pocs dies l'agrupació de cambres de l'arc mediterrani, l'aposta és buscar la col·laboració pública i privada per tirar endavant les obres sense haver d'esperar que sigui l'Estat qui les faci. Per exemple, es proposa que l'operador del corredor sigui privat a través d'una concessió pública. De fet, el GiG opina que la rendibilitat de l'eix el faria atractiu per als mercats, “i això no ens espanta, i fins i tot és preferible abans que el govern espanyol continuï amb la seva política ferroviària, insostenible als ulls de la Comissió Europea, del cafè per a tothom. La connexió amb ports com ara els de Barcelona, Tarragona i València és un dels objectius bàsics.

Impacte per a Girona

L'associació destaca l'impacte que tindrà per a les comarques gironines l'eix mediterrani, ja que es preveu que el tram gironí serà un dels que tindran més trànsit en els pròxims anys. Entre les obres que es reclamen, hi ha el ramal de mercaderies de la ciutat de Girona, que defensen com a opció “més viable” que vagi paral·lel a l'autopista. També s'insisteix a estendre el tercer rail a la línia convencional fins a Portbou i convertir-lo en el pas principal de mercaderies, preveient també una saturació del túnel del Pertús d'aquí a sis anys. Finalment, hi ha també el centre intermodal del Far-Vilamalla, on s'han de concentrar les operacions logístiques.

LA XIFRA

11%
de rendibilitat
és el que es preveu pel corredor mediterrani, fet que justifica fórmules de finançament privat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona