Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

La polèmica línia de Serinyà a Santa Llogaia pren forma

Tres municipis afectats van demanar que els cables elèctrics fossin soterrats al passadís de l'N-260 per evitar que s'espatllés el paisatge, però Endesa no els va fer cas

Algunes de les torres de la futura línia de 132 kV entre les subestacions de Serinyà i de Santa Llogaia d'Àlguema ja són ben visibles al paisatge del nord del Pla de l'Estany. La nova infraestructura, amb torres de 16 metres –i algunes de 30 metres– d'alçada passa per zones declarades hàbitat d'interès comunitari per la UE o bé són integrades a la Xarxa Natura 2000 pel seu gran valor paisatgístic i ecològic, com ara un extrem del pla de Martís i el riu Fluvià.

Amb aquestes dades a la mà i l'argument que la línia malmetria l'entorn, els ajuntaments de Serinyà, Esponellà i Crespià van presentar al·legacions contra l'informe d'impacte ambiental del projecte –promogut per Endesa– però va ser en va. Si bé no posaven en dubte que la línia és necessària, proposaven l'alternativa de fer-la passar, soterrada, pel costat de les carreteres ja existents (C-66 i N-260) per no fer malbé el paisatge. Precisament és el paisatge –van assenyalar– el patrimoni fonamental d'aquests tres municipis, una part de l'economia dels quals depèn del ram del turisme de natura. “No ens van fer cas”, deia la setmana passada un resignat Joan Antoni Ramon, alcalde de Serinyà (ERC).

El municipi més afectat, però, és Crespià, perquè la línia el travessa pel mig, literalment. Al marge de la qüestió paisatgística, al veïnat de Pompià tenen el problema afegit que una de les torres es col·locarà molt a la vora d'unes cases. “Amb Endesa vam quedar que, ja que no accedien a canviar el traçat, almenys que miressin de provocar els mínims efectes, però no hi ha manera i no volen bellugar la torre ni un centímetre”, va manifestar ahir l'alcalde, Xavier Quer (CiU).

LA XIFRA

30
metres
és l'alçada d'algunes de les torres de la línia, tot i que la majoria són de 16 metres.

Un total de 38 torres noves

Entre les dues subestacions hi haurà 101 torres, però només 38 seran noves. Aquestes, repartides al llarg de 8,5 km, són precisament les que afecten els tres municipis del Pla de l'Estany que van al·legar contra l'informe d'impacte ambiental del projecte. Per a la resta del traçat –ja a l'Alt Empordà– s'aprofiten les torres existents. A més de Serinyà, Esponellà i Crespià, la nova línia creuarà els termes de Cabanelles, Navata, Ordis, Avinyonet de Puigventós, Vilafant i Santa Llogaia d'Àlguema.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona