Infraestructures

El peatge del Cadí, un 10% més barat quan sigui privat

El govern posa en marxa la privatització dels túnels de Vallvidrera i el Cadí per 430 milions d'euros i 25 anys

La concessionària haurà d'abonar “com a mínim” aquest import abans de firmar el contracte

El govern català va iniciar ahir el procés de posada a licitació de la concessió, conservació i explotació dels túnels de Vallvidrera i el Cadí i els seus accessos per un període de 25 anys i un preu de sortida de 430 milions d'euros, segons va publicar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC). Entre les condicions del contracte destaca l'obligatorietat de rebaixar un 10% les tarifes vigents al túnel del Cadí (però no les de Vallvidrera) i l'abonament d'un cànon de “com a mínim” els 430 milions d'euros de sortida abans de la formalització del contracte, un requisit imprescindible que vol contribuir a la reducció del dèficit públic i a l'equilibrament de les finances de l'administració catalana. A més, l'empresa que s'adjudiqui el concurs s'ha de comprometre a mantenir l'actual plantilla –78 persones a Tabasa, que gestiona Vallvidrera, i 46 al túnel del Cadí– durant un període mínim de 20 mesos.

La Generalitat cedeix l'explotació de les infraestructures però en manté la propietat i el servei continua sent públic. Les empreses que aspirin al concurs hauran de presentar una garantia provisional de 4,4 milions d'euros i la garantia definitiva serà del 2% del preu final d'adjudicació.

La societat explotarà el servei a canvi dels peatges abonats pels usuaris, i les tarifes no podran excedir els màxims fixats pel govern, tot i que es revisaran anualment, tal com ja es feia en l'actualitat. L'any 2011, el trànsit al túnel de Vallvidrera va ser d'11,37 milions de vehicles i el del Cadí, d'1,56 milions.

Es tracta d'un contracte de gestió en la modalitat de concessió i la data límit per a la presentació de les ofertes és el 23 d'agost. Abertis Autopistes ja ha mostrat el seu interès per la seva explotació. Tot i això, l'adjudicació definitiva no es farà fins al mes de desembre, segons l'anunci oficial.

LA XIFRA

121
treballadors,
78 al túnel de Vallvidrera i 46 al del Cadí, haurà de mantenir l'empresa adjudicatària un mínim de 20 mesos.

No podrà demanar compensacions

Actualment, la gestió de les dues infraestructures es fa a través de les empreses públiques Tabasa (Vallvidrera) i Túnel del Cadí. En el primer cas, pel tram de la C-16 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, i en el segon, a la C-162 entre Riu de Cerdanya i Fontanals de Cerdanya, i la GIV-4082 al tram d'Alp.

En la denominació de la societat de nova creació que sigui titular del contracte s'haurà d'incloure la menció “concessionària de la Generalitat de Catalunya”. El consell d'administració estarà integrat per un mínim de tres membres i la Generalitat podrà designar un representant permanent, amb veu però sense vot.

En els plecs de clàusules administratives s'explicita que la concessionària prestarà el servei “sota el seu risc i ventura” i que no podrà demanar cap compensació pel fet que l'evolució real
del trànsit “se separi del
previst a la seva oferta”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona