Infraestructures

infraestructures

Santi Vila: “Quants morts més cal que hi hagi a l'N-II?”

L'alcalde de Figueres i el president del Consell de l'Alt Empordà reclamen a Foment que actuï

Suport de la comarca a la proposta de desdoblar el cinturó i fer passar els camions per l'AP-7

L'alcalde de Figueres, Santi Vila, va tornar a reclamar ahir al Ministeri de Foment que actuï de manera immediata per evitar la sinistralitat i la mortalitat del cinturó de ronda, que l'alcalde ha anomenat en diverses ocasions “corredor de la mort”. Vila es va preguntar “quantes morts més hi ha d'haver-hi perquè costi el càrrec a algú”, i va avançar que enviarà una altra carta a Madrid mostrant la seva “indignació i decepció” per la situació en què està l'N-II i, en concret, el tram del cinturó de ronda de Figueres. Vila va fer aquestes declaracions després que diumenge es van produir dos accidents greus en aquesta via de circumval·lació, amb catorze ferits en total.

L'alcalde plantejava “a partir de quin número de morts” es farà alguna cosa, i demanava responsabilitats. En el mateix sentit es van pronunciar ahir el president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavi Sanllehí, que va coincidir amb l'alcalde figuerenc dient: “És trist haver-ho de dir així, però quants morts caldran perquè es desdobli d'una vegada i el ministeri reaccioni?”

Santi Vila va reiterar ahir la proposta que ha fet al Ministeri de Foment de desdoblar el cinturó de ronda, com una opció més econòmica i més ràpida que la variant que s'havia previst. Vila, a més, destaca que els terrenys ja estan fins i tot a punt perquè es faci. Vila també aposta per obligar els camions a circular per l'N-II i que se'ls bonifiqui per passar per l'autopista. L'alcalde apostaria, doncs, per deixar de banda, o si més no per a més endavant, la variant de l'N-II que hi havia prevista i que havia d'unir aquesta via amb la carretera d'Olot a Llançà. El Consell Comarcal hi dóna suport.

Interrogat sobre la qüestió, l'alcalde de Borrassà, Ferran Roquer, es mostrava favorable a la proposta de Figueres de desdoblar el cinturó de ronda, ja que és una opció més econòmica i ràpida i no tallarà el territori. Roquer hi afegia: “És una vergonya que no s'hagi fet res a l'N-II. Jo vaig cada dia a Girona i és un drama. I també és desídia, perquè es podrien fer passar els camions per l'AP-7 i ja està.”

Per part seva, l'alcalde del Far d'Empordà, Jaume Arnall, definia el cinturó de ronda com una “ratera” on els conductors queden atrapats, i assegura que no sap quina ha de ser la solució i que s'ha de deixar el tema als tècnics.

Des de la Subdelegació del Govern espanyol a Girona van declinar fer declaracions i van assegurar que l'alcalde de Figueres no els ha traslladat aquesta proposta, sinó que ho ha fet directament a Madrid.

LA FRASE

Tenim dues propostes: que es desdobli el cinturó i s'obligui els camions a passar per l'AP-7
Santi Vila
alcalde de figueres

Diversos accidents al mateix punt

Les declaracions de l'alcalde de Figueres, Santi Vila, arriben l'endemà dels dos accidents que hi va haver diumenge en aquest tram de l'N-II, al cinturó de ronda de Figueres, i que es van saldar amb catorze ferits. Els accidents van tenir lloc en poques hores, a pocs quilòmetres de distància l'un de l'altre. En concret, un va ser al punt quilomètric 753 i l'altre, al punt 755 de la carretera nacional. A més, el 27 de juny passat es va produir un altre accident mortal al mateix tram –quilòmetre 754– i al mes de febrer cinc persones van perdre la vida en un sinistre al mateix punt negre.

Des de principi d'any han mort d'accident de cotxe a les carreteres gironines un total de 34 persones, de les quals dotze van tenir els accidents a l'N-II.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona