El traçat de l'eix diagonal al seu pas per Canyelles, en informació pública

L'Ajuntament i la plataforma veïnal estudien el projecte amb la possibilitat de presentar-hi al·legacions

El Diari ofi­cial de la Gene­ra­li­tat publi­cava ahir l'anunci d'infor­mació pública del nou traçat de l'eix dia­go­nal al seu pas per Canye­lles, un tràmit que durarà 30 dies, i durant el qual es podran pre­sen­tar al·lega­ci­ons. El traçat que està en expo­sició pública ocupa cinc quilòmetres de lon­gi­tud i qua­tre car­rils de cir­cu­lació, des de l'enllaç amb la C-32, i forma part dels ter­mes muni­ci­pals de Vila­nova i Sant Pere de Ribes, fins a l'enllaç de Canye­lles, que con­necta tant amb el nucli urbà com amb la C-15b, la car­re­tera cap a Sant Pere de Ribes.

Millo­res al nou traçat

La Gene­ra­li­tat informa que les millo­res introduïdes res­pecte del pro­jecte ini­cial con­sis­tei­xen en el des­plaçament del traçat al llarg d'uns 1,9 quilòmetres més a l'est i la for­mació d'una rasant més baixa. Aquesta nova rasant com­porta la cons­trucció de dos túnels, de 118 i de 368 metres de lon­gi­tud, res­pec­ti­va­ment, a la zona de la mun­ta­nya Costa Ber­nada.

Des del pri­mer moment, el muni­cipi va recla­mar que el pro­jecte res­pectés aquest espai boscós, atès que el pri­mer traçat estava situat just a sobre de la mun­ta­nya; una de les deman­des del govern de Canye­lles ha estat pre­ci­sa­ment que els túnels tin­guin el menor impacte ambi­en­tal pos­si­ble a la zona. Els dos nous túnels s'afe­gei­xen al túnel de Montgròs, ja pre­vist, de 1.560 metres de lon­gi­tud. En els tres casos, són túnels dobles; un túnel per sen­tit de la cir­cu­lació, amb dos car­rils cadas­cun.

Menys impacte

El nou traçat també com­porta el des­plaçament de l'enllaç de Canye­lles uns 250 metres cap al nord res­pecte del pro­jecte ini­cial amb l'objec­tiu de garan­tir la distància òptima entre l'enllaç i un dels nous túnels pre­vis­tos. Final­ment, la nova pro­posta implica recons­truir un tram de 600 metres de la C-15b. El pres­su­post supera els 140 mili­ons d'euros.

Les millo­res incor­po­ra­des en el pro­jecte per­me­tran mini­mit­zar l'impacte de la futura auto­via en l'entorn del nucli urbà de Canye­lles, la urba­nit­zació Califòrnia i la zona indus­trial del muni­cipi, segons el DPTOP.

L'alcalde de Canye­lles asse­gura que l'Ajun­ta­ment «estu­diarà» el pro­jecte. «Ara està en infor­mació pública, hi ha temps per mirar-lo», sosté Robert. «Hem tre­ba­llat molt. En algu­nes coses hem millo­rat», afe­geix l'alcalde. Robert no des­carta pre­sen­tar al·lega­ci­ons al nou traçat; tam­poc no ho fa la pla­ta­forma de veïns de Canye­lles que va llui­tar con­tra el pro­jecte ini­cial de la nova C-15. «Estu­di­a­rem el traçat, mira­rem com ha que­dat, i pre­sen­ta­rem al·lega­ci­ons si cal», sosté Josep Antoni Salas, repre­sen­tant del col·lec­tiu. El ciu­tadà, però, cri­tica que el govern de Canye­lles (PSC, CiU i ICV) «hagi nego­ciat d'esquena» als veïns, i no els hagi man­tin­gut infor­mats sobre les millo­res al nou traçat. Una de les pre­o­cu­pa­ci­ons de la pla­ta­forma és que l'exca­vació del túnel del Montgròs comenci per Canye­lles, i el trànsit de cami­ons que trans­por­tin les ter­res de la zona acabi mal­me­tent els camins de la zona de Costa Ber­nada.

L'eix dia­go­nal ha d'unir Vila­nova i Man­resa a través d'una actu­ació que per­metrà millo­rar l'accés al lito­ral des de les comar­ques cen­trals i poten­ciar les comu­ni­ca­ci­ons inter­co­mar­cals, segons el DPTOP. La Gene­ra­li­tat pre­veu que els pri­mers tre­balls comen­cin durant aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.