Infraestructures

Inversió d'1,5 milions per a la “carretera de la vergonya”

El Departament de Territori i Sostenibilitat preveu millorar el ferm, la senyalització i la seguretat en els revolts més sinuosos

Usuaris demanen a Vila que es treguin algunes tanques del traçat

La Generalitat de Catalunya actuarà en els propers mesos a la “carretera de la vergonya”, la N-141e, per millorar-ne la seguretat. Així ho va anunciar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a Girona. El govern millorarà, entre d'altres, el ferm, la senyalització i la seguretat en els revolts més sinuosos. La inversió prevista és d'1,5 milions d'euros.

Santi Vila qualifica les obres que es faran a la “carretera de la vergonya” “de tipus pràctic”, encaminades a “millorar la seguretat”, va dir , en el tram de “més sinistralitat”, d'Anglès a Bescanó, va especificar. Cal recordar que el dia 12 una veïna de Bescanó va morir a l' N-141e, a l'altura de Montfullà.

A banda de les millores en seguretat viària, el govern també farà a curt termini tasques de conservació de la carretera. Abans del març, segons indica el Departament de Territori i Sostenibilitat en un comunicat, el govern conclourà el projecte constructiu de la variant d'Anglès (6 km) i el condicionament del tram Anglès-Bescanó (8 km). Més endavant, s'acabarà l'estudi informatiu de la reivindicada variant de Bescanó.

Acompanyat del delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, i del secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, entre d'altres, Santi Vila va tenir ahir a la tarda dues reunions. En la primera va trobar-se amb representants dels municipis afectats. Hi eren els batlles d'Anglès (Pere Espinet), Bonmatí (Marc Garcia), la Cellera (Josep Serrallonga), Sant Gregori (Jordi Noguer) i Salt (Jaume Torramadé). També hi eren el tinent d'alcalde de Bescanó, Francesc Boada, el regidor d'Urbanisme de Vilablareix, Pau Rovira, i el president del Consorci Ter-Brugent, Carles Vilà.

L'alcalde d'Anglès, Pere Espinet (PAU), valora les bones intencions del govern. Troba necessari actuar en els punts negres, com la Pilastra i el pou del glaç. Espinet fa cada dia la “carretera de la vergonya” i es queixa de les tanques col·locades a Vilanna fa més de dos anys.

Trauran elements

Aquestes tanques es trauran en algun cas o bé es desplaçaran per ampliar la voravia. Representants de la Plataforma Carretera de la Vergonya li ho van reclamar a Vila en una reunió a Girona, en la qual també hi van ser també Adriana Casademont, de Casademont SA, de Bonmatí, i Miquel Dessoi, dels laboratoris Hipra, d'Amer.

LA FRASE

Hi ha bones intencions i s'actuarà en els punts negres, però en el pou no hi ha aigua [diners]
Pere Espinet
Alcalde d'anglès (PAU)

ERC demana celeritat al govern

ERC vetllarà perquè es facin les mesures pal·liatives urgents en els punts negres de l'N-141 i serà bel·ligerant perquè es tiri endavant tot el projecte de millora. Aquest és el compromís que va prendre ahir el diputat d'ERC al Parlament Roger Torrent, a Bescanó, davant de veïns i membres de la plataforma. Torrent, que minuts abans va celebrar una roda de premsa, considera que “una via de 22 quilòmetres, d'un únic sentit per banda i sense vorals, és ja una infraestructura del segle passat”. Per Torrent és prioritari fer actuacions en una carretera “per on hi passen 10.000 vehicles diaris”. Torrent va estar acompanyat de Teresa Jordà, senadora, David Mascort, alcalde de Vilablareix i Anna Garriga, regidora d'ERC a Bescanó.

J.T.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona