Infraestructures i serveis

La comissió de seguiment de l'A-68 evita enfrontaments i reclama el desdoblament de l'N-420

Consideren compatibles els dos projectes i així li ho diran al ministre de Foment

«La decisió de Foment significa un punt i seguit en allò que treballem, que és reclamar infraestructures per tenir un futur millor», va manifestar ahir l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, després de la reunió de la comissió de seguiment que integren les cambres de comerç, els ajuntaments, la Diputació i el govern (a més d'agents socioeconòmics). En aquesta trobada es va acordar reclamar al govern de la Generalitat, i a tots els partits polítics en representació al Parlament, que sol·liciten al Ministeri de Foment la inclusió de la conversió en autovia de l'N-420 en el pla estratègic d'infraestructures i que el pressupost de l'Estat del 2010 reservi una partida per aquest projecte. «Hem tingut una decepció, però no hem de llançar la tovallola, la nostra aposta és desdoblar l'N-420», va dir el president de la Cambra de Comerç de Reus, Isaac Sanromà. En la mateixa línia es va pronunciar el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora: «No és el moment de buscar culpables ni d'enfrontar-nos amb altres territoris, el que volem és que l'N-420 sigui una autovia.»

La comissió de seguiment de l'opció catalana de l'A-68, que Foment ha desestimat, manté la petició de reunió amb el ministre José Blanco. «Li volem fer arribar les inquietuds del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre quant a la necessitat d'infraestructures, no és un caprici sinó un acte de justícia», va assenyalar Sanromà. D'altra banda, es demanarà a la Generalitat que accelere els estudis necessaris per executar el desdoblament de l'eix de l'Ebre (C-12) en tot el seu traçat i que estudie la conversió en autovia de la carretera C-43.

Reforç de l'eix Mediterrani- Cantàbric

El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, es va mostrar ahir més realista que els seus homòlegs de Reus i Tortosa. «Ho tenim difícil si volem, amb la conjuntura actual, que el Ministeri de Foment execute les obres de dos trams finals», admet Abelló en un comunicat de premsa. En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç de Tarragona proposa que s'accelere la conversió en autovia del tram de l'N-II entre Alfajarín i Fraga, i que s'execute l'eix que uneix Tarragona i Sant Sebastià.

D'altra banda, el portaveu de CiU a l'Ajuntament de Reus, Carlos Pellicer, va lamentar la decisió del Ministeri de Foment i va reclamar «una autovia digna, no una carretera com l'N-420 amb revolts i alta perillositat».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona