Infraestructures

infraestructures

La intermodal de Perpinyà no inquieta el govern

Cimalsa el veu “complementari” del centre del Far- Vilamalla

El de l'Empordà es començarà a fer el 2014

La Generalitat admet que l'ampliació del mercat internacional de Saint Charles de Perpinyà ha avançat Vilamalla, que ha començat els tràmits per al futur centre intermodal, però considera que les dues infraestructures seran complementàries i no pas una competència. El director general de Cimalsa, Isidre Gavín, s'ha referit a la infraestructura ampliada que acaba d'estrenar Perpinyà i que també es dedica a la gestió de mercaderies entre camió i ferrocarril (mitjançant contenidors i cisternes). Per Isidre Gavín, és evident que Saint Charles “va a davant” del Far-Vilamalla “des de fa molts anys”. Ara bé, el director general de Cimalsa assegura que la plataforma de Perpinyà s'ha de veure com a “complementària” a la que s'aixecarà a l'Alt Empordà. “És diferent, perquè ells estan especialitzats en la logística de productes frescos, alimentació, fruites i verdures”, concreta Gavín. “El projecte del Far-Vilamalla abraça altres sectors, i per això el veiem com a complementari”, subratlla.

La Generalitat vol començar les obres de la terminal del Far-Vilamalla el 2014 i ajustar-ne més el pressupost. Ha calculat que estendre l'ample internacional fins a les instal·lacions costarà uns 10 milions d'euros, que es vol repartir amb el Ministeri de Foment. Quedarà concretar els costos per adaptar les actuals instal·lacions i construir-hi una platja de vies que permeti rebre les càrregues de contenidors, però seran menys dels 40 milions que s'havien anunciat.

La terminal del Far-Vilamalla serà un punt adaptat, amb vies d'ample ibèric i internacional, que ha de permetre facilitar la gestió de les mercaderies entre camió i ferrocarril. S'aixecarà en uns terrenys a les actuals instal·lacions de Renfe, a tocar del polígon Logis Empordà, amb l'objectiu de facilitar la instal·lació d'empreses en aquest espai de l'àrea urbana de Figueres. La intenció de la Generalitat és que el centre estigui operatiu el 2015 i que es comenci a construir el 2014.

LA XIFRA

10
milions d'euros
costarà estendre l'ample internacional fins al futur centre intermodal del Far-Vilamalla.

LA DATA

2015
és l'any en què
la Generalitat preveu que el centre intermodal estigui operatiu. Les obres han de començar el 2014.

A només setanta quilòmetres

Només setanta quilòmetres separen el mercat internacional de Saint Charles del centre del Far-Vilamalla. L'ampliació de la terminal de Saint Charles ja s'ha inaugurat i a Vilamalla tot just comencen els tràmits. L'ampliació de Perpinyà ha suposat una inversió de 40 milions que permetrà tractar dos milions de tones de mercaderies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona