Infraestructures

infraestructures

Rebuig del ple de Sant Gregori a la variant de Bescanó

El consistori demana que es recuperi el traçat pel sud del Ter

Si no s'accepta, proposen que travessi Sant Grau

El ple de Sant Gre­gori va fer dilluns una sessió extra­or­dinària per apro­var al·lega­ci­ons al pro­jecte de con­di­ci­o­na­ment de la “car­re­tera de la ver­go­nya”, al pas per Bes­canó. En les al·lega­ci­ons es demana un estudi més acu­rat de l'alter­na­tiva que plan­teja el pas de la vari­ant de Bes­canó pel sud del mateix terme, evi­tant així entrar a Sant Gre­gori, que és al nord del Ter. La raó que s'esgri­meix en el docu­ment per estu­diar i desen­vo­lu­par “ade­qua­da­ment” l'opció sud és que les dues alter­na­ti­ves que inclou l'estudi infor­ma­tiu sobre l'impacte ambi­en­tal del con­di­ci­o­na­ment del cor­re­dor Bru­gent-Ter, en el tram Bes­canó-Salt, “pre­sen­ten man­can­ces que no que­den resol­tes”. Entre aques­tes man­can­ces, explica l'alcalde de Sant Gre­gori, Quim Roca, hi ha el fet que els traçats talla­rien la car­re­tera que con­necta el nucli de Sant Gre­gori amb el de Cons­tan­tins, i tam­poc no es resol l'accés veïnal a diver­ses cases. En cas que aquesta al·legació no pros­peri, dema­nen que s'eviti tallar la car­re­tera de Cons­tan­tins fent que el nou vial passi ele­vat.

Un túnel per Sant Grau

En cas que no fos via­ble l'opció sud, Sant Gre­gori pro­posa una altra alter­na­tiva pel nord: fer pas­sar el nou traçat per un túnel al massís de Sant Grau que eviti així el traçat a mig ves­sant “que ocu­pa­ria en part ter­renys del riu”. Avi­sen, també, de “l'alta vul­ne­ra­bi­li­tat” ambi­en­tal del cor­re­dor biològic comprès entre la vall de Llémena, les mun­ta­nyes de Sant Grau i la zona pro­te­gida de la Xarxa Natura 2000 del riu Ter. Roca espera que les al·lega­ci­ons es tin­guin en compte, i recorda que ja es va acon­se­guir “un gran pas” amb la reti­rada de la pro­posta de traçat que desem­bo­cava a la Gi-531 (car­re­tera que con­necta Sant Gre­gori i Sant Martí de Llémena i les Pla­nes d'Hos­to­les) i que, al seu enten­dre, tenia una gran afec­tació per al muni­cipi ja que tra­ves­sava la zona d'Arge­la­guet, les Cases Noves i el pla de Domeny.

Les dues opcions de la Generalitat

L'estudi informatiu presentat per la Generalitat, que ara està en fase d'exposició pública, proposa dues alternatives per al condicionament del tram del corredor Brugent-Ter comprès entre Bescanó i Salt.

Les dues opcions impliquen que el nou traçat de l'N-141 travessaria el riu Ter a l'altura de la recta de Vilanna i entraria al terme municipal de Sant Gregori. Sortiria del terme municipal travessant novament el Ter per entrar al municipi de Salt. És aquí on el traçat ofereix dues alternatives. En una, es travessaria el riu a la zona de la Pilastra, per convertir-se en un vial paral·lel a l'actual recta de Montfullà. L'altra opció continua dins Sant Gregori i no travessa el Ter fins més avall, travessant zones ambientalment molt sensibles tant al nord com al sud del riu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia