Infraestructures

infraestructures

Els danys ambientals, al·legació de Salt contra la variant de Bescanó

Recorden que la zona per on es vol fer passar el traçat és lloc d'importància comunitària

Avisen d'omissions sobre aspectes naturals i socials en l'estudi

L'Ajuntament de Salt ha presentat al·legacions a l'estudi informatiu sobre el projecte de construcció d'una variant a Bescanó, a la carretera N-141e, apel·lant als danys mediambientals que el projecte previst provocaria, en cas d'executar-se. En aquest sentit, s'hi recorda que les deveses de Salt, que sortirien afectades per les dues alternatives proposades en l'estudi, són lloc d'importància comunitària (LIC) Riberes del Baix Ter, i que tot i així ja tenen un impacte acumulat d'altres infraestructures presents (com ara l'autopista AP-7, recentment ampliada en quatre carrils i que les travessa de nord a sud) o per venir (s'hi preveu un corredor ferroviari, de moment aturat, i el gasoducte Martorell-Figueres). La construcció de la variant implicaria que zones naturals molt vulnerables, i també zones d'hortes, quedarien malmeses, en alguns casos greument. N'és exemple l'opció que preveu que la nova carretera entraria a Salt travessant el Ter des de la Pilastra, a la zona on hi ha l'actual parc d'aigües braves (l'estiu vinent s'hi preveu celebrar el campionat del món de l'especialitat de caiac i freestyle), i recorreria paral·lela a 34 metres de l'actual N-141e, a l'altura de la recta de Montfullà, per les Tribanes, zona inclosa dins el LIC. Es considera també que a l'estudi d'impacte ambiental que s'ha fet hi ha omissions amb referència als hàbitats, les espècies, el patrimoni historicocultural i les captacions de reg agrícola. En aquest darrer cas, des del consistori han rebut el suport de la comunitat de regants de Salt en les al·legacions. L'altra alternativa planteja entrar a les deveses de Salt, més a l'oest, fet que suposa que es parteix les deveses més pel centre del parc, i per una zona d'encara més alta vulnerabilitat. En el document es demana també que es declari nul l'estudi d'impacte ambiental, ja que, a l'entendre dels responsables municipals, vulnera el procediment pel fet de no ajustar-se a les determinacions del document base que marca les directrius que ha de seguir l'estudi: “Al document d'abast, s'hi menciona una tercera alternativa, que és la de fer la variant pel sud de Bescanó. L'estudi informatiu no la té en compte”, defensa la regidora d'Urbanisme de Salt, Rosa Pòrtulas. La proposta de Salt és que s'estudiï a fons aquesta alternativa i que s'eviti així l'impacte que tindria per a l'espai LIC de les deveses de Salt les dues opcions pel nord de Bescanó. Salt proposa també que es canviï el nom del projecte, Condicionament Corredor Brugent-Ter, al tram Bescanó-Salt, “pel que realment és: la construcció d'una nova carretera variant del poble de Bescanó”.

LA DATA

14.3.2014
es va publicar
l'edicte d'informació pública de l'estudi informatiu. Hi havia 30 dies per fer-hi al·legacions.

LA FRASE

[Demanem que] es formuli el nou estudi d'impacte ambiental tenint en compte l'impacte acumulat sobre el LIC
al·legacions a l'estudi

Un coll d'ampolla per entrar a l'àrea metropolitana

L'estudi informatiu elaborat per la Generalitat preveu que la variant de Bescanó acabi a la rotonda d'entrada al poble, a tocar de Salt. En les al·legacions presentades pel consistori saltenc es considera que la mesura suposaria canalitzar tot el trànsit cap a dins del casc urbà de Salt, i no resoldria la mobilitat al sector. Demanen que aquest factor es tingui en compte en la reformulació de l'estudi de mobilitat. El govern de Salt considera que la millor opció és la de finalitzar la variant a l'enllaç sud de l'AP-7 (tant si s'acaba fent la variant pel nord com pel sud de Bescanó). Des d'aquesta òptica, consideren, es resoldria la mobilitat, ja que els vehicles que volguessin entrar a l'autopista ja hi serien, sense necessitat de creuar Salt, i els que volguessin anar cap a Girona o cap a l'oest de la comarca podrien fer-ho per la C-65, carretera de Girona a Sant Feliu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona