Infraestructures

Infraestructures

Nou lobby comarcal

Els alcaldes fan pinya

SUMAR ESFORÇOS · La quinzena de municipis per on passa la carretera C-17 s'han unit per impulsar l'economia del territori LÍNIA R3· Un dels cavalls de batalla del grup d'alcaldes és el desdoblament de la línia de tren R3 fins a Ripoll

A finals de l'any passat es va constituir a Granollers el grup autoanomenat Alcaldes de la C-17 amb la signatura de la Declaració de la C-17. Es tracta d'un grup de pressió, format pels alcaldes de Canovelles, Granollers, la Garriga, les Franqueses, Lliçà d'Amunt, Lliçà de Vall, Manlleu, Mollet, Montmeló, Olot, Parets, Puigcerdà, Ripoll, Torelló i Vic. L'objectiu d'aquest lobby és aconseguir que el corredor de la carretera C-17 es converteixi en un eix de promoció econòmica per a les cinc comarques que travessa i que suposen un 9% del PIB català. Així mateix, els alcaldes reivindiquen més inversions per desenvolupar el seu paper econòmic.

Els alcaldes han fet, fins ara, dues jornades tècniques. La primera es va fer a Ripoll a principis d'any i la segona va tenir lloc a Vic a mitjan març. En aquestes primeres trobades, els batlles es van dividir en quatre comissions de treball: infraestructures, promoció industrial, formació professional i promoció turística. A partir d'aquests grups, treballen per aconseguir, per exemple, que es coordinin els sistemes de serveis públics i privats de suport a les empreses, busquen maneres per articular una oferta de formació professional i universitària d'acord amb les necessitats de cada territori aprofitant la proximitat amb la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, i estudien com definir la marca C-17 per destacar-ne els valors industrials en alimentació i química, i els valors paisatgístics i turístics.

També tenen previst elaborar un mapa de polígons per promoure el desplegament d'infraestructures i fomentar l'associacionisme en els polígons per propiciar nous projectes. També volen aplicar mesures per millorar la qualitat energètica a partir d'energies renovables. Un dels cavalls de batalla d'aquests municipis és aconseguir una vegada per totes el desdoblament de la línia de tren R3 entre Montcada i Ripoll, i també incorporar les estacions de fora de l'àmbit de rodalies de la R3 a la tarifa integrada del tren, que actualment es queda a Vic. En aquest sentit, el mes passat, alguns d'aquests alcaldes es van reunir amb el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i amb representants dels col·lectius Perquè no ens fotin el tren i Renfe, espavila't. La resposta del responsable del govern va ser que la solució s'està negociant amb Madrid i va avançar que si s'arribés a un acord seria probable que el Ripollès en quedés fora perquè no és àmbit de Barcelona. Aquesta és la primera acció que el grup ha portat a la pràctica i ara estan en espera del que es digui des de l'Estat espanyol.

Primeres accions

Mentrestant, els alcaldes continuen treballant per donar-se a conèixer. Per aquest motiu, a principis de maig, l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, es van reunir amb el president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, per explicar-li el projecte de desenvolupament econòmic del corredor de la C-17. Entre altres coses, li van demanar el suport institucional, tècnic i econòmic de la Diputació per l'actuació Dinamització de la xarxa publicoprivada de l'eix productiu de la C-17, que preveu accions com ara l'edició i la difusió d'un estudi sobre l'estructura productiva, la creació d'un espai web, l'establiment de contactes i la definició dels continguts d'un portal immobiliari.

La tercera jornada tècnica d'Alcaldes de la C-17 està prevista per al mes de novembre a Puigcerdà.

15
batlles
formen de moment el grup Alcaldes de la C-17. Està previst que abans de l'estiu convoquin una reunió amb l'empresariat de la zona i amb altres ajuntaments per poder ampliar el lobby. El grup es va posar en marxa amb els alcaldes dels municipis de més de 10.000 habitants i amb els que tenen pes com a ciutats industrials.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona