Infraestructures

La circumval·lació de Girona per l'AP-7, qüestió de dies

Els enllaços provisionals amb l'N-II al terme de Vilademuls que ha construït el Ministeri de Foment estan pràcticament acabats i l'accés a l'autopista es podria obrir de manera imminent

La rotonda que ha de servir per connectar l'AP-7 amb l'N-II a l'altura de Vilafreser (Vilademuls) ja està acabada i la nova senyalització vertical, instal·lada. Per tant, l'enllaç a l'autopista des d'aquest punt es podrà obrir els pròxims dies. El Ministeri de Foment, responsable de les obres, ha fet saber a l'Ajuntament de Vilademuls que calcula l'obertura “pels volts de Sant Joan”. D'altra banda, l'empresa que gestiona l'AP-7, Abertis, ja té enllestida des de final de l'any passat la part dels enllaços que li corresponia construir. El pressupost de la fase a càrrec d'Abertis, que inclou l'àrea de peatges, va ser de 32 milions i el de la part que ha executat el ministeri, de 5 milions.

Variant de quatre carrils

L'obertura d'aquest accés significarà l'entrada en servei de la circumval·lació gratuïta de Girona per l'AP-7, que inclou els 20 quilòmetres que hi ha entre Vilafreser i Fornells i que és una infraestructura reclamada des de fa molts anys. Com que es va decidir no desdoblar l'N-II en aquest tram, l'AP-7 hi farà el paper d'autovia.

Aquest enllaç de Vilafreser és provisional, ja que, quan de Vilafreser cap amunt s'hagi transformat l'N-II en autovia (A-2), en aquest punt caldrà construir-ne un de nou. L'últim termini respecte a això donat pel ministeri fixava la connexió definitiva per al final d'aquest any.

Retards

De fet, la previsió inicial era que l'enllaç de Vilademuls de l'AP-7 entrés en funcionament a final del 2013. En la inauguració de l'enllaç de Fornells, l'agost de l'any passat, però, ja es va avançar que l'endarreriment de Foment en posar a licitació el tram de connexió entre l'N-II i l'AP-7 faria ajornar l'estrena mig any fins a principi de l'estiu del 2014. A l'octubre finalment es va adjudicar i les obres es van iniciar a principi d'aquest any.

La resta d'obres

Pel que fa a la resta d'obres a l'N-II, les últimes licitacions han correspost al tram Sils-Maçanet; el desdoblament en duplicació de calçada del tram d'Orriols-Vilademuls; les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les dels de Tordera. El pressupost total és de 65 milions. La resta d'obres pendents de l'N-II estan totes en fase de redacció del projecte, excepte les variants de Pont de Molins i de Bàscara, que van més endarrerides i de les quals tot just s'estan redactant els estudis informatius.

LA XIFRA

32
milions
és el pressupost de la part de l'enllaç que Abertis va acabar a final de l'any passat.

LA XIFRA

5
milions
és el cost estimat de la part de l'enllaç que ha executat el Ministeri de Foment.

LA XIFRA

20
quilòmetres
és la distància que cobreix la circumval·lació gratuïta de Girona per l'AP-7.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona