Infraestructures

Obres de millora a la carretera 'neutra' de Llívia

Dos giratoris combinats i situats entre Ur i La Guingueta milloraran les condicions de circulació de l'encreuament amb la carretera general RN20

Unes obres importants ha començat aquest mes de juny entre Ur i La Guingueta. L'anomenada carretera «neutre» o «internacional» hereva del camí neutral ja indicat en el Tractat dels Pirineus per facilitar l'accés «directe i sense obstacle» entre l'enclavament de Llívia i Puigcerdà feia l'objecte des dels anys 1990 de projectes de millora que mai s'havien concretitzat. Tot i que el seu objecte inicial sigui la junció entre Llívia i Puigcerdà, aquesta carretera comarcal , la RD68, situada a l'interior del territori de l'Estat francès provocava inconvenients pel que fa la junció amb la carretera general com també problemes de circulació a la resta de la zona.

Aquests problemes de circulació recurrents resulten de l'encreuament de la carretera «neutra» amb la carretera general RN20 que uneix Portè a La Guingueta - tram de l'eix europeu Tolosa-Barcelona amb trànsit internacional-,que també enllaça Andorra amb Perpinyà. Aquesta carretera de futur segons l'administració incrementa any rere any una circulació de cotxes i camions. Uns 5300 vehicles transiten cada dia a la RN20 i més de 4800 a la RD68.

Un altre problema relacionat és l'increment de circulació a la petita comarcal D30 que uneix Ur a Santa Llocaia -i que travessa la carretera neutra-, i que molts usuaris, sobretot camions, utilitzen com a trencant per evitar el pas per La Guingueta. Aquest nus de carreteres incrementa també una important freqüentació durant les temporades d'estiu i d'hivern.

A més de la millora de la fluïdesa de circulació entre Llívia i Puigcerdà, el projecte afavorirà el lligam directe entre Ur i Llívia, limitarà la circulació a l'interior del poble de La Guingueta i la seguretat pels seus veïns i assegurarà un bon accés des de l'Estat francès cap a l'hospital transfronterer de Cerdanya situat a Puigcerdà.

Les obres, a càrrega de l'Estat francès, costaran uns 2,5 milions d'euros i consistiran a la creació de dos grans giratoris enllaçats per un tram de 150m, un a cada carretera per cobrir totes les possibilitats de trajectes de circulació i en totes le direccions. . Les obres s'acabaran a finals d'octubre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona