Infraestructures i serveis

Ecologistes, artistes i veïns veuen exagerada la nova C-31 de la Tallada a Vilamacolum

Les obres de la carretera reben crítiques de diversos sectors sobretot per la dimensió i pels ponts que s'hi construeixen

Artistes com Lluís Roura, Ramon Pujol Boira, Núria Esponellà i Enric Pladevall coincideixen a mostrar-se molt crítics amb les obres de la nova carretera C-31. Lluís Roura, que va ser un dels primers a denunciar-ho, reconeix que és una obra reivindicada feia anys i necessària però no amb les dimensions que s'està fent. «Amb rotondes era suficient, no calia fer aquests ponts tan aparatosos», afirmava. Hi coincidia també en el mateix sentit Enric Pladevall, per qui s'està destruint el paisatge de l'Empordà, en comptes de protegir-lo per atraure un turisme de qualitat. Pladevall va més enllà i diu que la carretera «no serà res al costat dels projectes de molins de vent projectats».

Ramon Pujol Boira, per la seva banda, en un debat al Canal 10 de l'Escala, en què també van participar altres artistes, va afirmar: «El que sap greu és que infraestructures necessàries no es facin amb la lògica de la llei sinó amb coses particulars.» En el mateix debat, Núria Esponellà va assegurar: «No veig cap necessitat de fer una vida ràpida i penso que aquí han fallat tots, des de l'administració que ha projectat aquests ponts que no tenen cap justificació fins als alcaldes i tots nosaltres, que ens hem de moure».

Pel que fa a les entitats ecologistes consultades, des de Salvem l'Empordà, Montse Pasqual recordava que l'entitat ja va presentar al·legacions al projecte i que se'n va informar la zona, però no es van acceptar. Salvem l'Empordà continua pensant que la carretera és «sobredimensionada». Tampoc no hi està d'acord Salvem el Terraprim, que precisament tenia una reunió ahir per parlar d'aquesta qüestió. Jordi Estévez, veí de la zona i membre del Fórum Empúries, declarava: «És una infraestructura que només s'explica si està prevista una reurbanització de la segona i tercera línia de l'Empordà.»

Des de SOS Empordanet, Catherine Perelló i Lola Arpa, van mostrar la seva indignació per aquesta obra. «Estan destruint el paisatge innecessàriament i ho fan de la pitjor manera», assegurava Arpa, que afirmava que «als empordanesos no els agrada com s'està fent aquesta obra». Fonts de SOS Empordanet expliquen que es va voler portar l'assumpte als tribunals europeus, però que «és molt complicat fer-ho i que fa falta un impuls social important», un element que ara mateix no hi és. «El que dol més és que aquesta obra que està destruint part de l'Empordà l'hagin promogut dos gironins com són els germans Manel i Joaquim Nadal», lamenta l'entitat.

Els alcaldes, contents

m.vicente / a.vilar

Els alcaldes amb territori afectat per aquesta nova via es mostren satisfets amb la infraestructura. L'alcalde de Torroella de Fluvià, Pere Moradell, va assegurar que la C-31 «es fa al màxim de bé» i que avança més de pressa del que havien previst. També l'alcaldessa de la Tallada d'Empordà, Roser Bagué, va destacar el bon ritme que porten les obres, ja que es comença a posar la primera capa d'asfalt, i, a més, va lloar el fet que l'empresa i els tècnics de seguida actuen en cas de qualsevol conflicte entre els afectats per les obres per solucionar-lo. L'alcalde de Vilamacolum, Jordi Arnall, assegurava que era una obra «molt necessària» i molt reclamada al territori. A més, recordava que a Vilamacolum interessa molt que avanci a bon ritme perquè pugui començar com més aviat millor la variant a Sant Pere Pescador.

Tretze ponts a l'Empordà

m.vicente

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat preveu que la nova carretera C-31 entrarà en servei la tardor de l'any que ve, ja que avança a bon ritme i ja s'han començat a construir dotze dels tretze ponts que estan previstos en el projecte de millora del traçat entre la Tallada d'Empordà (Baix Empordà) i Vilamacolum (Alt Empordà). Segons dades ofertes per la Generalitat, fins ara s'ha fet el 85% del desbrossament de la zona afectada. També s'han executat la meitat dels moviments de terra que estan previstos en els gairebé 17 quilòmetres de via, que serà molt més ampla que l'actual. El projecte de millora està valorat en 63,2 milions d'euros i és un dels últims trams que falten per arreglar de la C-31, que va de Santa Cristina d'Aro a Figueres. Era una obra molt reclamada al territori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona