Infraestructures

Foment reprendrà el 2015 el tram parat de la B-40

Destina una partida de 12 milions a acabar les obres entre Viladecavalls i Olesa, aturades dos cops

L'Estat comunica que no inclou els treballs per fer subterrània la línia de Renfe R2 a Montcada

El Minis­teri de Foment té pre­vist repren­dre el 2015 les obres al tram de 6,2 quilòmetres de l'auto­via B-40 o quart cin­turó comprès entre Olesa de Mont­ser­rat i Vila­de­ca­valls, que estan atu­ra­des. Aquests tre­balls s'han inten­tat rei­ni­ciar en dues oca­si­ons des del 2011.

El pro­jecte de pres­su­post de l'Estat pre­veu des­ti­nar 12 mili­ons a exe­cu­tar aquesta obra, que té un cost total de 219 mili­ons. La intenció és anar des­ti­nant dife­rents par­ti­des per aca­bar l'obra els pròxims anys amb dota­ci­ons de 25,4 (2016), 21,4 (2017) i 30,6 mili­ons (2018). El quart cin­turó està pla­ni­fi­cat des dels anys sei­xanta per con­nec­tar el Baix Llo­bre­gat amb el Vallès. La també cone­guda com a auto­via orbi­tal o ronda Vallès només té sis quilòmetres en fun­ci­o­na­ment des del 2010 dels 47 que ha de tenir, con­cre­ta­ment els trams entre Abrera i Olesa i el que uneix Vila­de­ca­valls i Ter­rassa.

Foment també des­ti­narà una altra par­tida de 100.000 euros l'any que ve a tor­nar a tra­mi­tar el pro­jecte de pro­lon­gació del quart cin­turó entre Ter­rassa i Gra­no­llers, con­cre­ta­ment fins a con­nec­tar amb l'AP-7 a la Roca del Vallès L'expe­di­ent d'ava­lu­ació ambi­en­tal de l'estudi infor­ma­tiu fet el 2010 va ser arxi­vat pel Minis­teri de Medi Ambi­ent l'any pas­sat, ja que va cadu­car, i s'ha de tra­mi­tar de nou. L'any pas­sat només hi van des­ti­nar una par­tida simbòlica de 5.000 euros.

L'estudi té un cost total d'un milió d'euros i, segons la pre­visió pres­su­postària del minis­teri, el gruix de les fei­nes es pre­veu pel 2016. La Gene­ra­li­tat i els ajun­ta­ments de la zona recla­men que, com a molt tard, les obres es comen­cin el 2017.

A Montcada el tren no es farà subterrani

El 2015 tampoc serà l'any de l'inici de les obres per cobrir l'R2 de Renfe cap a Portbou a l'altura de Montcada –una de les quatre que creuen el municipi–, reclamades des del 1989 i amb més intensitat quan es va construir la línia d'alta velocitat. Una delegació de l'Ajuntament va mantenir dimarts una reunió infructuosa amb el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Manuel Niño, i en va tornar amb les mans buides, ja que els va comunicar que no està previst com a prioritari aquest projecte fet des del 2010 i que les partides incorporades als comptes serviran per a actuacions d'accessibilitat, control d'accessos i seguretat a les estacions de Montcada-Manresa, Montcada i Reixac i Bifurcació. Davant del malestar de la delegació montcadenca, Niño hi va afegir que l'execució “no està prevista per al pròxim pressupost de l'Estat”.

Malgrat aquest nou revés, l'alcaldessa accidental, Mari Carmen Porro, va assegurar: “No hem de defallir, sinó continuar treballant conjuntament amb la Plataforma Tracte Just Soterrament Total per pressionar i aconseguir una partida”.En la trobada se'ls va informar que Adif treballa per adequar els voltants de l'escola Font Freda afectats per la línia d'alta velocitat (LAV) i que d'aquí a un mes tindran els projectes de seguretat dels pous d'aquesta línia que havien sol·licitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.