Infraestructures

Enuig a Tarragona pel retard d'un any del tercer carril

Ferrmed, el grup de pressió pel corredor mediterrani, denuncia que les obres entre Castellbisbal i Vila-seca ni tan sols han començat

Al gener ho exposaran davant autoritats europees

Ahir es va repe­tir una mateixa crítica entre els repre­sen­tants econòmics i ins­ti­tu­ci­o­nals impli­cats en el desen­vo­lu­pa­ment del cor­re­dor medi­ter­rani. Els repre­sen­tants es van reu­nir en unes jor­na­des sobre aquesta infra­es­truc­tura orga­nit­zada a Tar­ra­gona per la Con­fe­de­ració Empre­sa­rial de la de la Província de Tar­ra­gona (Cepta) i per Ferr­med, el lobby de pressió d'aquest cor­re­dor. La crítica i lament unànime va ser denun­ciar el retard de més d'un any en l'exe­cució del ter­cer car­ril fer­ro­vi­ari entre Cas­tell­bis­bal i Vila-seca –i dotar-la així d'ample de via inter­na­ci­o­nal–, segons el pre­si­dent de Ferr­med, Joan Amorós. Per ell, la situ­ació és “indig­nant”, ja que tot i que les obres estan adju­di­ca­des “no hi ha res començat” (l'inici estava pre­vist per a final del 2013). Per això, va anun­ciar la intenció de Ferr­med d'ela­bo­rar un “informe deta­llat” sobre la situ­ació del tram Lió-Alme­ria, per pre­sen­tar-lo davant les auto­ri­tats euro­pees i espa­nyo­les durant la cele­bració de la tro­bada empre­sa­rial Tri­buna Bar­ce­lona del gener vinent. “Cal posar de mani­fest aquests pro­ble­mes i fer pro­pos­tes per millo­rar la situ­ació”, va dir Amorós, que va recor­dar que l'àrea del cor­re­dor medi­ter­rani con­cen­tra el 50% del PIB i el 60% de les expor­ta­ci­ons de l'Estat espa­nyol, amb la qual cosa esdevé “imba­ti­ble” des de tots els punts de vista.

Igual­ment, el pre­si­dent de la patro­nal tar­ra­go­nina, Josep Antoni Bel­monte, va lamen­tar que el pro­jecte “no s'està fent amb la rapi­desa que voldríem”. El secre­tari d'Empresa i Com­pe­ti­ti­vi­tat, Pere Tor­res, va par­lar de la “len­ti­tud exces­siva”, tot i que va defen­sar el caràcter pro­vi­si­o­nal de la infra­es­truc­tura fer­roviària: “no es pot renun­ciar a la solució defi­ni­tiva.” Pel seu cantó, el direc­tor de Pla­ni­fi­cació Portuària de Tar­ra­gona, Joan Borràs, va dir que les obres no han començat per manca de “dotació pres­su­postària”. I va adver­tir que amb els pres­su­pos­tos de l'any que ve del govern espa­nyol tam­poc no es garan­teix que el pro­jecte avanci amb rapi­desa.

LA FRASE

És indignant que les inversions al corredor es facin de manera tan escassa i amb demores palpables
Joan Amorós
President de ferrmed

Avís per al Ministeri de Foment

El regidor de Territori i Urbanisme de l'Ajuntament de Tarragona, Carles Castillo, va criticar ahir durant les jornades de la Cepta que encara no hagin rebut cap resposta a la seva proposta de “mínims” per acceptar el projecte del tercer rail ferroviari: “estem disposats a sacrificar algunes coses, com la façana marítima, per fer el tercer carril, però estem sorpresos que no ens hagin dit res sobre la proposta de mínims que ha fet l'Ajuntament.” Castillo va anar més enllà i va destacar: “el proper pas serà trencar les relacions amb el Ministeri de Foment si no ens dóna cap resposta”, va dir.

Per la seva banda, durant l'acte inaugural de la jornada, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, va defensar el pes econòmic de l'eix mediterrani i va criticar el govern espanyol per “seguir marejant la perdiu” defensant el corredor central que, segons ell, “no es farà perquè no és viable i França no ho vol”. L'alcalde també va insistir en la provisionalitat del tercer carril: “necessitem una solució a curt termini, però volem el corredor definitiu”, va destacar el batlle.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia