Infraestructures

Llum verd a les obres entre Sils i Maçanet de l'N-II

Foment adjudica amb cinc mesos de retard aquest tram, aturat des del 2008

Rubau SA té 40 mesos per fer l'obra

El BOE va publicar finalment ahir l'adjudicació d'un dels quatre projectes de l'N-II que la ministra Pastor havia promès que s'adjudicarien el juliol passat. Es tracta del tram més important i és un dels que està empantanegats des de fa anys, el Sils-Maçanet, on les obres es van aturar l'octubre del 2008, quan l'UTE adjudicatària va renunciar a fer-les després que uns canvis fessin encarir-les més d'un 20%.

Foment ha adjudicat el desdoblament a l'empresa gironina Construccions Rubau SA perquè ha fet “l'oferta econòmica més avantatjosa”, segons el BOE d'ahir. Foment havia tret a licitació el tram per 31.411.305 euros, però l'Estat acabarà pagant un 32% menys, ja que el contracte amb Rubau és per 21.293.723.

Segons el BOE en què es va anunciar la licitació del projecte, el termini d'execució és de 40 mesos.

Només 2,7 quilòmetres

El projecte actual de conversió de l'N-II en l'autovia A-2 entre Sils i Maçanet només inclou 2,7 quilòmetres, ja que s'acaba a l'enllaç amb Vidreres (C-35 i AP-7). El motiu és que Foment no vol continuar desdoblant més cap al sud.

El projecte inclou dues calçades –una per sentit– de dos carrils de tres metres i mig, amb vorals exteriors de dos metres i mig i interiors d'un metre. A banda de l'enllaç final amb la C-35 i l'AP-7 (que té projecte propi, amb un cost previst de 16,6 milions, ja que inclourà una important remodelació), en aquest tram hi ha l'enllaç elevat amb la C-63 (per anar cap a Sils i Vidreres), que es mantindrà amb la seva tipologia actual, si bé es preveu millorar el ramals a la nova secció de la futura autovia. D'altra banda, es faran tres viaductes per superar les rieres dels Pins, rec Clar i rec Sorrer, un pas inferior i tres murs.

Tram final al Caldes-Sils

La intenció del ministeri sempre ha estat la de començar en el tram Sils-Maçanet quan s'acabessin les obres en el contigu de Caldes-Sils, on s'estan acabant els treballs iniciats l'octubre del 2012, que havien de durar 15 mesos.

LA XIFRA

21,3
milions
és el que costarà el tram, tret a licitació per 31,4. Rubau va fer “l'oferta econòmica més avantatjosa”.

Tres projectes pendents més

El projecte de desdoblament en autovia al tram Sils-Maçanet es va treure a licitació el 10 de gener passat juntament amb tres projectes més de l'N-II. La ministra Pastor va prometre que tots quatre s'adjudicarien al juliol i que les obres començarien abans d'acabar l'any. Ahir finalment un dels quatre va rebre el llum verd definitiu. Els altres tres encara estan pendents que surti l'adjudicació dels treballs al BOE. Es tracta del projecte de desdoblament per duplicar la calçada al tram Orriols-Vilademuls –empantanegat des del 2010–; les millores dels enllaços de Pontós i Garrigàs, i les millores dels enllaços de Tordera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona