El Rourell rebutja la proposta d'apropar l'enllaç amb l'A-27 al polígon industrial petroquímic

Foment i els ajuntaments mantenen el desacord per l'autovia Tarragona-Montblanc

Les obres avancen a la zona i el Ministeri de Foment no sembla disposat a afegir una altra rotonda entre el segon enllaç amb l'autovia que preveu el projecte (el Morell, Pobla de Mafumet i refineria de Repsol) i el tercer, al qual l'Ajuntament del Rourell, segons va confirmar el seu alcalde, Pere Guerrero, no està disposat a renunciar «de cap manera». Els ajuntaments –encapçalats per l'alcalde del Morell, Pere Guinovart– reclamen al ministeri un accés intermedi per evitar que les mercaderies perilloses entrin o surtin de la futura autovia a tocar dels nuclis de la Pobla i el Morell. Segons puntualitza Guinovart, el consens entre els ajuntaments té un traçat inequívoc: un vial d'un quilòmetre entre l'actual via de càrrega i descàrrega de Repsol Química i la riera de Vilallonga del Camp. «Els alcaldes hi estem tots d'acord, i això ja ho preveia el pla director de la indústria química», afirma el batlle convergent. Foment, però, no ho veu de la mateixa manera. No vol afegir una quarta sortida al tram entre el Morell i la variant de Valls per no desvirtuar la condició de via ràpida de l'A-27, i després que el Rourell rebutgés la proposta estatal alternativa, fonts de la Subdelegació del Govern asseguren que les obres continuaran el seu curs sense més canvis en el projecte constructiu.

Sense contraproposta

En canvi, els alcaldes esperen una contraproposta per part de la subdelegada, Teresa Pallarès. Fins i tot s'especula amb l'opció d'una calçada lateral entre el polígon petroquímic i l'enllaç amb el Rourell i Vilallonga, tot i que això «encara trinxaria més territori». A més, oficialment no hi ha cap contraoferta sobre la taula.

De fet, Foment té la paella pel mànec, encara que l'Ajuntament del Morell mateix es negui a signar les actes d'expropiació dels terrenys municipals per les quals s'estendrà l'autovia, però Guinovart ha amenaçat més d'un cop de portar el cas a la Unió Europea, apel·lant a la normativa de transport de mercaderies perilloses. A més, el consistori morellenc manté un altre pols pel mateix projecte, ja que reclama una solució als problemes d'inundabilitat que Guinovart diu que encara no s'han solucionat en el punt de confluència entre l'anomenat barranc de Manyé, la futura autovia i l'antiga línia ferroviària Reus-Roda.

D'altra banda, pel que fa a l'altre punt calent que ha retardat el gros dels treballs en el primer tram (Tarragona-el Morell) de l'A-27, la mina d'aigua dels tarragonins (Constantí), la Subdelegació estatal manté que el canvi de traçat –per evitar l'afectació a la galeria de reg– està aprovat però, en canvi, hores d'ara encara no s'ha publicat al BOE. Les mateixes fonts consideren que en aquest subtram les obres ja han d'avançar amb normalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona