Infraestructures

Madrid no dóna solucions a curt termini a la petició dels alcaldes del Pacte de Berà

El secretari d'Infraestructures diu que el desdoblament del tram de l'N-340 entre la Móra i la Pobla de Montornès es pressupostarà i es començarà l'any vinent

Poques solucions des de Madrid. Ahir els alcaldes dels municipis afectats pel trànsit de l'N-340 –els coneguts com els alcaldes del Pacte de Berà– es van reunir amb el secretari general d'Infraestructures, Manuel Niño, amb la voluntat de trobar solucions a curt termini per descongestionar i millorar el trànsit a l'N-340, un autèntic embut entre Altafulla i Vilafranca sobretot durant els mesos d'estiu i una de les vies que registren més accidentalitat.

Però més enllà d'escoltar, una vegada més, el prec dels alcaldes tarragonins, des de la secretaria d'Infraestructures poca cosa més es va fer que recordar que les obres d'ampliació del projecte per desdoblar l'N-340 entre la Móra i la Pobla de Montornès es començaran l'any vinent i que aquesta inversió ja quedarà reflectida en el pressupost general de l'Estat del 2016.

Segons van informar ahir a través d'un comunicat els alcaldes assistents a la trobada, Niño hauria reconegut que l'N-340 és la carretera estatal més conflictiva, tant per la densitat de trànsit com per l'accidentalitat que registra. Per això, els municipis afectats interpreten com “una manca de voluntat política” no trobar altres solucions, com ara les plantejades pels mateixos afectats i que serien la gratuïtat de l'AP-7 al tram afectat, en espera que es desdobli l'A-7, i l'obligatorietat de fer circular els camions per la via de pagament, tal com ja s'ha dut a terme amb èxit a l'N-II a Girona.

Precisament la setmana passada un estudi del RACC posava en evidència l'èxit d'aquesta experiència, que, si bé s'havia anunciat com a mesura a aplicar la primavera passada, després el mateix ministeri va fer marxa enrere, supeditant l'obligatorietat del pas de camions per l'autopista de peatge a l'èxit o el fracàs d'una prova pilot que s'està fent actualment a l'N-240 entre Montblanc i Lleida, però en aquest cas de manera voluntària.

Ahir, en una entrevista a Catalunya Ràdio, el mateix conseller d'Interior, Jordi Jané, va qualificar de “calamitat” la situació de saturació que suporta aquesta via i ara, arran de la immobilitat del govern de Madrid, els alcaldes afectats es tornaran a reunir per recuperar la idea de fer un acte reivindicatiu a Tarragona aquest estiu, una proposta que van desestimar a última hora amb l'esperança que això facilités la voluntat de diàleg i d'entesa a Madrid.

LA XIFRA

27
accidents s'han registrat des de principi d'any a l'N-340, amb dos morts, tres ferits greus i 34 de lleus.

LA DATA

2016
és l'any
que començaran les obres d'ampliació del projecte per desdoblar l'N-340 entre la Móra i la Pobla.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona