opinió. Alcalde de Torroella de F

La C-31 és necessària

Eudald Casadesús sap què és fer d'alcalde. I precisament per això, es fa estrany que digui el que va dir sobre la C-31 en un article publicat en aquest mateix diari. En el seu dia, CiU va fer aquesta carretera quan els pobles no tenien la seva fesomia actual. El temps ha passat, el país ha canviat i, a hores d'ara, les variants són una necessitat. En el cas de Torroella de Fluvià, el municipi del qual sóc alcalde, la carretera representa una millora formidable en matèria de seguretat viària. No ha desaparegut ni un sol camí del poble i els pagesos hi transitaran amb una tranquil·litat que, fins ara, no tenien. Li puc posar, també, l'exemple de Viladamat. Vostè sap que la carretera sega el municipi ben bé pel mig perquè, en el seu dia, algunes persones van fer tot el possible perquè no s'afectessin els seus interessos particulars. I fins avui hem arribat. A Viladamat el sentit comú i la feina –pensada i executada en benefici de la ciutadania– faran que la gent hi recuperi un passeig que tenia perdut. Precisament en aquest punt, el traçat s'ha desplaçat, i s'ha modificat el disseny de l'enllaç amb la GI-263, per evitar contradiccions amb el planejament urbanístic del municipi. I permeti'm que torni a Torroella de Fluvià. A casa nostra, igual com a Vilacolum, s'ha ajustat la variant per minimitzar les afectacions. També li puc parlar d'Albons. En aquest tram, l'enllaç s'ha replantejat per evitar una afectació important sobre les cases del costat.

No vull entretenir-me massa en l'eix transversal perquè es podria dir que queda lluny de l'Empordà. Però l'ocasió m'ho demana. Vostès el van fer i avui, quan es fa indispensable desdoblar-lo per encabir-hi el trànsit que l'ha empetitit, diuen que ja ho tenien previst. I si ho tenien previst, per què no ho feien?

Els arguments de CiU em fan l'efecte d'un discurs més aviat tou, basat en la cosa aquella del si fas perquè fas i si no fas perquè no fas. La C-31 era una obra necessària, reclamada, que millorarà substancialment la mobilitat; que obrirà noves possibilitats tant per als vehicles privats, com per al transport públic i de mercaderies; serà una infraestructura que potenciarà l'intercanvi entre comarques, que impulsarà la dinamització econòmica i que afavorirà l'equilibri territorial.

Li puc garantir que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha mantingut un diàleg constant amb els ajuntaments afectats, per definir les solucions dels inconvenients que anaven sorgint a mesura que avançava el projecte. És cert, la carretera té trams que estan aixecats. I li puc dir que s'han construït així per interconnectar les dues bandes amb passos de fauna i fer-hi passar conduccions d'aigua. El perfil longitudinal, sigui com sigui, s'ha ajustat replantejant els enllaços de manera que el tronc de la via sigui tan poc elevat com sigui possible. I encara una altra cosa: la nova proposta va tenir fins a tres períodes d'informació pública perquè tothom hi pogués dir la seva.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona