Infraestructures

Alcaldes ebrencs i govern fan front comú per l'R-15

El conseller de Territori reclamarà a Foment una inversió de 23 milions d'euros a la línia ferroviària

La puntualitat al corredor de Móra-Reus-Tarragona és només del 49%

La Generalitat, els alcaldes de Móra d'Ebre i Falset i els presidents dels consells comarcals de la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat han acordat fer un front comú per reclamar al Ministeri de Foment que inverteixi en la línia ferroviària R-15, al corredor Móra-Reus-Tarragona. Concretament, demanen que s'executen les obres previstes en el pla d'actuacions prioritàries 2014-2016, amb una inversió de 23 milions d'euros.

Les millores incloses en el pla consisteixen en la substitució de desviaments al tram comprès entre Reus i Móra la Nova, l'eliminació de les limitacions temporals de velocitat, la millora de la catenària, la instal·lació de fibra òptica, així com la millora de les subestacions de Faió, Reus, Móra la Nova i Flix. Un paquet d'actuacions de millora de la via i de les instal·lacions elèctriques que permetria revertir el 49% de puntualitat que té actualment l'R-15. “Sense fiabilitat no podrem millorar ni l'oferta ni el servei”, ha manifestat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que dijous al vespre es va reunir amb els alcaldes ebrencs.

La línia R-15 connecta Barcelona amb Riba-roja d'Ebre, ofereix servei de tipus regional, regional exprés i Catalunya exprés amb freqüències de sis expedicions diàries per sentit, tres de les quals arriben fins a Riba-roja. La demanda d'aquesta línia ha anat incrementant-se els últims anys; així, ha passat de 6.989 passatgers el 2011 a 7.363 el 2014. Amb tot, la puntualitat de l'R-15 s'ha vist greument afectada els dos últims anys per la inclusió de les limitacions temporals de velocitat en el recorregut. El govern invertirà 39.000 euros per mantenir el servei públic fins a Faió, exclòs per Foment.

LA XIFRA

7.363
passatgers
van utilitzar la línia ferroviària R-15, que comunica Riba-roja d'Ebre amb Barcelona, durant el 2014

Millora de freqüències i tarifes

La plataforma Trens Dignes celebra l'acord entre els alcaldes ebrencs i la Generalitat per reclamar a l'Estat que millore la línia ferroviària R-15. “L'execució de les inversions garanteix la continuïtat de la línia”, ha dit el portaveu de Trens Dignes, Josep Casadó, que alerta del perill que les mercaderies deixen de circular per aquest corredor. Amb tot, Trens Dignes insisteix en la necessitat que es milloren les freqüències i les tarifes, per la qual cosa plantegen que s'integre la línia a les rodalies del Camp.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona