Infraestructures i serveis

Les mercaderies demanen més pista

Ibertour, de Vilobí, és la primera empresa que aprofita el nou punt d'inspecció fronterera de l'aeroport per fixar-hi un avió per a mercaderies i potenciar el transport aeri des de Girona, un dels grans objectius de futur per a les instal·lacions

El punt d'inspecció fronterera és una infraestructura que havia estat demanada reiteradament per les institucions i el sector econòmic gironí per potenciar el transport de mercaderies des de l'aeroport, de manera que els empresaris gironins tinguin més facilitats en aquest camp. A més, aquest PIF està preparat per a l'anàlisi d'aliments, fet que li dóna més possibilitats, ja que una bona part de les mercaderies que requereixen el transport aeri són d'aquest sector.

Tot i que es va estrenar el mes de setembre, està costant d'arrencar, i fins i tot el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va fer referència a aquest tema en un acte recent al mateix aeroport, en què va instar el sector econòmic gironí a fer ús de la nova infraestructura, un cop ja està en marxa.

Per ara, els primers a apostar-hi decididament són l'empresa Ibertour, amb seu a Vilobí, que ja disposen d'un avió a l'aeroport de Girona destinat al transport de mercaderies, en règim de lísing per a sis mesos. Es tracta del model Metro III Heavy, un avió ràpid amb capacitat de fins a 1.900 quilos de càrrega i que a més permet portar fins a dinou viatgers, si bé l'espai destinat a passatge es pot reduir en funció de les necessitats. Miguel Ortega, gerent d'Ibertour, ha explicat que si bé no són molts quilos de càrrega, les característiques de l'avió permeten fer més viatges, i la voluntat de l'empresa és fer-se un lloc a l'aeroport gironí en aquest mercat: «El transport de càrrega costarà d'arrencar, com qualsevol negoci nou, però l'important és que hi ha mercat i moltes possibilitats», ha dit Ortega. De fet, Ibertour ja funciona des de fa uns anys a Vilobí com a escola de pilots, i també per a serveis especials.

De moment, bolets

Per ara l'avió està fent una ruta amb sis vols setmanals a Tabarka, Tunísia, per carregar bolets per a l'empresa Bages Cargol SL, de Fonollosa, al Bages, en tongades de 1.500 quilos, de manera que es porten cap a 9.000 quilos a la setmana. De moment l'experiència està sent molt positiva, i Ortega ha definit el de Girona com «un aeroport de gestió molt àgil, per exemple pel que fa a la tramitació, i que està molt ben preparat per moure més mercaderies». En aquest sentit, la voluntat d'Ibertour és arribar a comprar un avió i ampliar la cartera de clients: «Hi ha clients de Girona que han d'anar a portar les mercaderies a Vitòria o Amsterdam, i ara amb el PIF tenim la possibilitat de fer-ho des d'aquí, i creiem que s'aprofitarà.»

Terminal de mercaderies

El trànsit de mercaderies a l'aeroport de Girona havia anat baixant els últims anys fins a registrar dades molt baixes els últims mesos, com ara el setembre, quan no es va arribar ni als mil quilos. Amb l'estrena del PIF s'espera que per començar s'inverteixi la tendència, i que a la llarga acabi sent també un aeroport important en aquest sector. De fet, la categoria II/III del sistema ILS, que AENA també va posar en marxa recentment i que permet l'aterratge en condicions meteorològiques adverses, ajudarà encara més a fer que els operadors i les empreses es fixin en l'aeroport gironí per a les seves operacions. El pla director de l'aeroport també preveu la construcció d'una terminal per a mercaderies, al costat del PIF, per emmagatzemar material i oferir més possibilitats a les empreses. Tot i això, des d'AENA van explicar ahir que és una obra que si bé està prevista, encara no té data, perquè primer es vol comprovar com funciona el PIF i l'evolució que va seguint durant els propers mesos, així com quin èxit té entre les empreses gironines i els operadors de transport aeri de mercaderies.

Un altre dels projectes que hi ha pendents és el de la nova torre de control, que se situarà a l'altre costat de la pista. Aquest projecte, però, està encara en fase d'estudi per part d'Aviació Civil.

La Cambra negocia amb diverses empreses

La Cambra de Comerç està negociant amb diverses empreses perquè vinguin a l'aeroport de Girona, i així es vagi emplenant d'activitat el PIF. «Ara n'estem parlant i hi ha moltes possibilitats obertes, per tant això demostra que estem treballant, que hi ha interès i que el tema es va movent», va explicar ahir el seu president, Domènec Espadalé. El president de la Cambra espera que en pocs mesos tot plegat pugui estar més definit, però de moment ha assegurat que les negociacions van per bon camí, i que també es vol anar fent publicitat sobre les noves possibilitats que ofereix l'aeroport en aquest sentit. Entre les empreses amb qui s'ha parlat hi ha Ibertour mateix o una d'holandesa, si bé Espadalé creu que hi ha prou mercat perquè diverses empreses s'hi impliquin i ofereixin serveis. La qualitat i el preu del servei que s'ofereixin a l'aeroport ha de ser la clau, segons Espadalé, per a l'èxit de tot aquest procés, i perquè les empreses i les de serveis aeris trobin atractiu entrar a funcionar a Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Moció i reclamació per protegir aus a la C-65 a Santa Cristina

SANTA CRISTINA D’ARO

L’aeroport de Barcelona supera sense incidències destacades un cap de setmana amb dues vagues

El Prat de Llobregat

Feina per fer les platges netes al Baix Empordà

BEGUR
Vilajuïga

Nou vehicle elèctric

Obres de millora a l’entorn de l’escola L’Aulet de Celrà

celrà

Un gran passeig per a tota la badia de Palamós

palamós

Ryanair anuncia que tancarà la base de Girona al gener

Girona
JORDI BOADA
BIÒLEG DEL CEAB-CSIC I COORDINADOR DEL PROJECTE DESERTS SUBMARINS

“Els deserts submarins estan avançant cada vegada més”

BLANES

Salvem la Pineda d’en Gori insta el govern a expropiar

PALAMÓS