Infraestructures i serveis

trànsit

mobilitat

Entra en funcionament el RondaGi

Centenars de gironins s'adrecen als ajuntaments el primer dia per demanar els dispositius

Els conductors interessats coincideixen a destacar que la nova etiqueta adhesiva els permetrà estalviar temps en els peatges

Més de 6.000 dispositius repartits fins a mig matí als peatges de Fornells, Girona Sud i Girona Nord; 1.800 més a l'oficina de l'Ajuntament de Salt, i 2.000 més a l'Ajuntament de Girona. L'entrada en funcionament del RondaGi no podia generar ahir més expectació entre els conductors gironins, que es van interessar per tenir-lo des del primer dia. El nou dispositiu permet als conductors circular per la ronda de Girona –el tram gratuït de l'AP-7– sense haver-se d'aturar a recollir el tiquet en els peatges.

“Ens permetrà estalviar temps”, aquesta és la raó principal que ahir adduïen la majoria dels conductors interessats a obtenir aquesta etiqueta, que s'enganxa per la part interior del vehicle, a l'altura del retrovisor, i que ahir es podia recollir en un dels vials del peatge de Girona Oest. Veïns de Salt, de Girona ciutat, de Sant Gregori... Tots ells, usuaris habituals d'algun tram d'aquests 20 quilòmetres que formen la ronda de Girona i que va des de Fornells fins a Vilademuls. Autopistas, l'empresa del grup Abertis, té previst repartir des d'ahir i de manera gratuïta un total de 200.000 d'aquests adhesius, que incorporen un microxip i una petita antena que fa que, quan el vehicle passi per la via senyalitzada amb un rètol de RondaGi, s'alci la barrera sense que el conductor s'hagi d'aturar a recollir ni a dipositar cap tiquet. Els usuaris que actualment ja tenen Via-T no necessiten aquest xip, ja que continuaran circulant pel carril habilitat per al Via-T.

El dispositiu, que és un adhesiu, s'entrega dins d'un fullet amb les explicacions sobre com funciona. A banda de poder-se recollir a les oficines dels peatges de Girona Sud –avui se'n repartiran en mà als conductors a partir de les cinc de la tarda–, Fornells i Girona Nord, també es poden aconseguir als ajuntaments de Girona, Salt, Sant Gregori, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Vilademuls, Fornells de la Selva, Vilablareix i Aiguaviva, i també al Consell Comarcal del Gironès. En el cas de Girona, a l'oficina de l'Ajuntament de la plaça del Vi, fins ahir al migdia s'havia repartit gairebé la totalitat dels 2.000 adhesius de què disposaven entre les 300 persones que s'hi havien adreçat i que n'agafaven més d'un per cap. A Sarrià de Ter, per la seva banda, tenien 200 dispositius per repartir, que es van distribuir en una hora entre 200 veïns. També a Salt, l'interès ahir al matí havia estat multitudinari.

“Sabia que avui els repartien i he fet el recorregut expressament per tenir-ne un”, explicava ahir l'Estel, una veïna de Girona que considerava la iniciativa d'Autopistas molt interessant, igual que la majoria de conductors que ahir demanaven tenir-ne un. També molts dels conductors assenyalaven que el RondaGi els serà particularment útil per motius de feina. En Josep, un professor de l'autoescola FPC, explicava: “Solem fer pràctiques per aquest tram de l'AP-7, i això ens anirà molt bé.” “Quan els alumnes facin l'examen i hagin de circular per l'autopista, però, ells sí que hauran d'agafar el tiquet”, hi va afegir. En Jordi, un lampista de Sant Gregori, deia que, als que es mouen “cada dia pel tram gratuït de l'AP-7”, com ell, que ho ha de fer per feina, el RondaGi els anirà molt bé i els “facilitarà les coses”. Explicava que és un tram per on circula sovint, “per anar cap a Salt, Banyoles o on sigui”.

El director de la xarxa AP-7 Nord, Miquel Camacho, va explicar que el seu objectiu és “arribar al més aviat possible al màxim nombre d'usuaris” i va destacar “el suport” dels ajuntaments “des del primer moment”.

És un sistema electrònic passiu; és a dir, que no necessita bateria ni sistema d'alimentació
Miquel Camacho
Director de la xarxa AP-7 Nord
M'anirà molt bé; passar pels peatges serà molt més ràpid... Ens els estalviarem
Isidoro Jiménez
veí de SALT

Compte amb les distraccions

El RondaGi és un dispositiu que només serveix per a la ronda de Girona; per tant, els usuaris de vehicles que estiguin acostumats a fer-lo servir i que, pel fet que sigui, algun dia es trobin amb la necessitat d'anar més enllà de la ronda, han de tenir en compte que hauran d'agafar el tiquet de paper. Per exemple, si un conductor vol anar a Figueres i entra a Girona, haurà de treure el tiquet, perquè, si no ho fa, quan surti a Figueres no tindrà tiquet per sortir i podria ser que Autopistas li cobrés el trajecte més llarg –des de la Roca del Vallès, per exemple–, mentre no es pugui demostrar on s'ha incorporat el vehicle a la via. En sentit contrari, és a dir, en direcció a Barcelona, el mateix. Una solució possible és, si el vehicle encara és en algun tram de la ronda de Girona, sortir en l'última d'aquestes incorporacions –Vilademuls o Fornells–, i llavors agafar el tiquet i tornar a entrar. El director de la xarxa AP-7 Nord deia que la concessionària “sempre intenta veure si el client pot justificar el recorregut que ha fet”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona