El Baix Camp perd trajectes de bus que enllacen amb Reus

Es retallen perquè tenen pocs usuaris

Els usuaris de la línia que fa el trajecte entre Reus i la urbanització Portugal d'Alforja passant per Maspujols, l'Aleixar i Vilaplana han vist com des del mateix dia 1 de gener s'ha retallat a la meitat la freqüència de pas de l'autobús que fa l'expedició. L'empresa Autocars Plana ha reduït els horaris a instància del govern de la Generalitat, que subvenciona la línia. El gerent de l'empresa, Albert Vallcorba, va explicar que la mesura s'ha pres a causa dels pocs usuaris que utilitzen el bus per desplaçar-se a aquestes localitats del Baix Camp des de la seva capital o a l'inrevés.

Un veí de Maspujols, Vicenç Samsó, va explicar que amb aquesta decisió «es deixa molta gent sense servei», sobretot gent gran amb mobilitat reduïda i persones nouvingudes que ajuden els pagesos, i es va queixar perquè «afecta la gent més necessitada». El cas és que s'han suprimit tres dels sis horaris que hi havia de dilluns a divendres. Ara els usuaris només poden anar de Reus a la urbanització Portugal a les 07.20 h, a les 13.15 h i a les 19.30 h, i a la inversa una hora més tard, mentre que s'han tret els busos que hi havia a les 09.30 h, a les 15.15 h i a les 18.15 h. Tampoc no hi ha servei el cap de setmana. Això fa que la gent perdi capacitat de mobilitat, segons Samsó, que diu que si Autocars Plana no pot proporcionar el servei cal que s'adjudiqui a una altra companyia.

Sense avisar

Aquest veí de Maspujols denunciava, indignat, que a la parada de bus no hi ha cap notificació sobre el canvi dels horaris:«Ha sigut de cop i volta, sense avisar.» En resposta a aquesta queixa, Vallcorba va dir que l'Ajuntament sí que n'havia de tenir constància i que s'hauria d'haver comunicat. Amb tot, Samsó considera que «no es pot deixar el poble incomunicat» i tot i que ha intentat implementar un full de reclamacions, des d'Autocars Plana no se li ha facilitat.

No surt a compte

Però aquest no és el problema. Es tracta que al govern català no li surt a compte mantenir línies amb pocs usuaris i per això ha suprimit freqüències a altres rutes, com la que connecta Reus amb Almoster passant per Castellvell del Camp i Castellmoster. D'altra banda, també queden menys connectats municipis de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i el Tarragonès, com per exemple les següents línies: la de Barberà de la Conca a Tarragona amb parada a Montblanc, Vilaverd, la Riba, Picamoixons i Valls, i la de Vila-seca, la Pineda i Salou.

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques va ampliar el nombre de freqüències en aquestes rutes l'abril de 2008 amb l'objectiu de donar un millor servei als usuaris potencials, però tot i «el temps de resposta», segons va explicar Vallcorba, el govern no ha cregut oportú mantenir-les per l'escàs índex d'ocupació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona