Infraestructures i serveis

La Generalitat preveu obrir uns 50 expedients a Cabify per incomplir els 15 minuts de precontractació

Les sancions poden arribar fins als 1.000 euros per cas

La plataforma VTC va tornar a operar a Catalunya amb un “nou model de negoci” on establia la precontractació mínima de 15 minuts però només la primera vegada

El depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat pre­veu obrir una cin­quan­tena d’expe­di­ents san­ci­o­na­dors a Pres­tige&Limou­sine, l’empresa amb la que opera Cabify, per incom­plir la pre­con­trac­tació dels 15 minuts, segons ha pogut saber l’ACN.

Els expe­di­ents infor­ma­tius que es van obrir a prin­ci­pis de març, quan la pla­ta­forma va anun­ciar el seu retorn a Bar­ce­lona sota un nou model de negoci, han deri­vat en una cin­quanta expe­di­ents san­ci­o­na­dors amb mul­tes que poden arri­bar fins als 1.000 euros per cada cas. L’import de la sanció podrà variar en funció de la gra­ve­tat de l’incom­pli­ment i la rein­cidència.

El depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat va reque­rir a l’empresa infor­mació sobre la seva acti­vi­tat entre el 7 i el 10 de març. Ante­ri­or­ment, la Direcció Gene­ral de Trans­ports va obrir qua­tre expe­di­ents san­ci­o­na­dors, dels quals ja han fina­lit­zat els seus períodes d’al·lega­ci­ons.

Un cop defi­ni­des les san­ci­ons a Cabify, l’empresa encara podrà fer al·lega­ci­ons davant la direcció Gene­ral de Trans­ports i, en cas que es deses­ti­mes­sin, es podrien recórrer al con­tenciós admi­nis­tra­tiu.

A banda, la Gene­ra­li­tat ha ins­tat l’empresa a ajus­tar la seva acti­vi­tat al decret llei que va apro­var el govern i s’adeqüi a la pre­con­trac­tació dels 15 minuts.

Retorn de Cabify

El decret llei que esta­bleix la pre­con­trac­tació d’un quart d’hora –i que el pas­sat 21 de maig l’AMB va ampliar a 60 minuts– va ser apro­vat a finals de gener i un mes després va ser con­va­li­dat al Par­la­ment amb els vots de JxCAT, ERC, PSC, comuns i CUP. La nor­ma­tiva també pro­hi­beix la geo­lo­ca­lit­zació dels vehi­cles abans de con­trac­tar el ser­vei ni esta­ci­o­nar a la via pública si no estava ate­nent cap cli­ent, entre d’altres.

Tant Uber com Cabify va deci­dir sus­pen­dre la seva acti­vi­tat a Bar­ce­lona el 31 de gener poc després que el Govern aprovés la nova llei. Cabify, però, va tor­nar el 7 de març sota “un nou model de negoci”, tal com va expli­car ales­ho­res. Una de les nove­tats més impor­tants és que obli­gava els usu­a­ris a pre­con­trac­tar un quart d’hora només el pri­mer cop i no en els suc­ces­sius. Això va aixe­car les pro­tes­tes dels taxis­tes i el depar­ta­ment de Ter­ri­tori va obrir un expe­di­ent reque­rint a l’empresa la infor­mació sobre els ser­veis dels pri­mers dies des del seu retorn. Poste­ri­or­ment, l’expe­di­ent ha pas­sat a ser san­ci­o­na­dor.

A banda del nou model de negoci que esgri­mia la com­pa­nyia, Cabify va començar a pres­tar ser­vei en la seva tor­nada a Bar­ce­lona a través de Pres­tige&Limou­si­nes, empresa de la seva pro­pi­e­tat, i no amb con­duc­tors d’altres com­pa­nyies vin­cu­la­des, com per exem­ple Vec­tor.

Els pro­ble­mes per a Cabify poden no aca­bar aquí. Els taxis­tes van anun­ciar la set­mana pas­sada que en pocs dies pre­sen­ta­rien unes 2.000 que­re­lles con­tra la pla­ta­forma, a més d’Uber, onze empre­ses i una quin­zena de direc­tius –entre elles el CEO i fun­da­dor de Cabify, Juan de Anto­nio– per vuit delic­tes penals, mani­pu­lació per alte­rar el preu de les coses mit­jançant engany admi­nis­tració des­lle­ial, con­tra l’Hisenda pública i con­tra el dret dels tre­ba­lla­dors en dues moda­li­tats, blan­queig de capi­tals i estafa. En total, segons va dir el por­ta­veu d’Élite, Alberto Tito Álva­rez, poden sumar fins a 58 anys de presó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.