Infraestructures i serveis

L’AMB crea un mapa que recull empreses i serveis relacionats amb la bicicleta

L’ens crida ajuntaments i entitats a aportar informació per ampliar l’eina digital

Creix el Bicibox amb models mixtos i al costat d’estacions de tren

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha creat un mapa disponible al seu web que recull els serveis i la informació d’interès entorn del món de la bicicleta als 36 municipis metropolitans. El mapa s’ha concebut com una eina digital col·laborativa, per la qual cosa l’AMB fa una crida a ajuntaments i entitats a aportar informació per anar ampliant el mapa progressivament. També a informar de si hi ha alguna informació que no està actualitzada.

Aquesta eina digital, creada amb la col·laboració del Bicicleta Club de Catalunya, té ara mateix prop de 200 serveis distribuïts en quatre grans categories, que es reconeixen per les diferents icones que condueixen a un desplegable amb informació del servei. La primera es refereix a l’economia ciclista, i recull els fabricants i distribuïdors de bicicletes, botigues i tallers, empreses dedicades a la formació ciclista, a la ciclologística, a serveis de lloguer de bicis i a tours en bicicleta. La segona categoria és la relativa a les entitats de la bicicleta, i inclou associacions d’usuaris, clubs esportius i entitats de promoció de la cultura ciclista. Ara mateix hi ha més de 80 entitats recollides al mapa. Una tercera categoria correspon a empreses especialitzades en la venda, reparació i formació dels anomenats vehicles de mobilitat personal, com ara els patinets. Finalment, el mapa recull els aparcaments de llarga durada, una desena ara mateix.

Aquests aparcaments són privats, i en cap cas es recull la ubicació dels punts del servei públic Bicibox. Tampoc els que hi estan associats, com el que es va obrir a Sant Joan Despí a principis de mes en un local comercial. Aquesta nova instal·lació està situada en un local que estava en desús al número 81 de l’avinguda Barcelona. Ofereix 88 places d’aparcament, una part per a usuaris del Bicibox i una altra per a veïns de Sant Joan Despí. Es tracta del primer aparcament metropolità d’aquestes característiques i està dividit en tres grans zones. La primera, la d’accés, inclou un racó mecànic amb una columna d’eines i una bomba per inflar rodes. La segona està destinada a l’aparcament de 42 bicicletes del servei públic Bicibox i segueix els mateixos criteris d’ús. La tercera està reservada per als veïns del municipi i es regeix per la normativa que marca la societat municipal Aparcaments Despí SA.

Aquest nou aparcament de model mixt se suma al pàrquing Bicibox de 100 places obert al juny al costat de l’estació de Renfe de Gavà. A tocar de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Sant Cugat se n’està construint un altre d’un centenar de places, ampliable a 150. Està previst posar el servei en marxa la tardor vinent.

El sistema d’aparcament de bicicletes públic Bicibox s’instal·larà també en diferents estacions de metro després d’un conveni amb Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per facilitar la intermodalitat amb aquest mitjà de transport. Les primeres, d’entre 40 i 50 places, s’obriran a l’interior de les estacions de metro de Pompeu Fabra, Mercabarna i Parc Logístic. Durant els pròxims mesos es treballarà, segons l’AMB, per ampliar la xarxa de Bicibox a altres estacions de metro i de tren.

El govern vol doblar els desplaçaments amb bicicleta

R.M.B.

El govern de la Generalitat s’ha posat com a repte que es doblin els desplaçaments diaris amb bicicleta i es passi dels 300.000 actuals als 600.000. Això suposaria que la meitat de les persones que ara es desplacen en vehicle privat, ja sigui amb cotxe o amb moto, ho farien amb bicicleta. Aquesta mesura permetria estalviar l’emissió de 50.000 tones de CO2.

Així ho va explicar el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, després de l’última reunió de la Mesa de la Bicicleta, el juliol passat. Aquest increment en l’ús de la bicicleta ens acostaria força al que es fa als països del nord d’Europa, i el fet d’usar aquest vehicle per fer els 6 quilòmetres de mitjana que es fan en els desplaçaments diaris suposaria 900.000 quilòmetres que deixarien de fer els vehicles de combustió al conjunt del país. Aquest és un dels principals objectius de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que aprovarà al setembre el govern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona